א', עד ראייה לאירוע הירי בבת ים, חשף היום (ראשון) בגלי צה"ל כי השוטר שירה למוות ביהודה ביאדגה בעיר, לדבריו, היה "בסכנת חיים מיידית", וכי היה לו "בערך שבריר שנייה להגיב".



גבר נורה על ידי שוטר בבת ים. צילום: דוברות איחוד הצלה
"בהנחת הבסיס שלי אני בדרך כלל חושד במשטרה, בטח כשמעורב אזרח ממוצא אתיופי", אמר א' בפתח דבריו. "אבל הפעם אני שומע את הדיבורים והייתי ממש קרוב לשם. חניתי ברחוב הרצל ליד פינת ז'בוטינסקי, הספקתי לצאת מהאוטו ואז ראיתי שוטר נוסע נגד כיוון התנועה, מגיע ממולי. השוטר עצר על מעבר חציה בצומת, שלף את האקדח וצעק 'תוריד את הסכין'. רק אז ראיתי את הבחור, שהתחיל לרוץ אל השוטר עם הסכין אחרי שהשוטר צעק אליו. להערכתי, השוטר היה בסכנת חיים והוא ירה לעברו שתי יריות ממרחק של מספר מטרים". 
 
ביאדגה
ביאדגה


"לא ראיתי איפה היריות פגעו, אבל הבחור מיד נפל", הוסיף עד הראייה. "הספקתי לראות את הבטן שלו מתנשמת כמה שניות עד שניידות הגיעו וחסמו את האזור, ואז הורחקתי מהמקום". 
האם כשהשוטר צעק את הצעקה שלו, אז יהודה רץ אליו?
"כן. ישר אליו. אני לא רוצה להגיד אם הירי מוצדק או לא, אני לא רוצה להביע דעה בעניין, אני רק מתאר את מה שראיתי. אני יצאתי מהאוטו אחרי שחניתי אותו. הייתי מחוץ לאוטו על הכביש וראיתי מה קורה". 
הוא הסביר כי "אני לא יודע מה הנהלים של המשטרה, אבל אני הייתי נבהל. השוטר היה בסכנת חיים מיידית והיה לו בערך שבריר שנייה להגיב. אומרים שהוא היה יכול לירות לו ברגליים, יכול להיות שזה נכון, אבל מאוד קל לומר את זה כשלשוטר הייתה פחות משנייה להגיב. ראיתי את הסכין, זו הייתה סכין מטבח".