הישג לממשלה בעניין חוק הגיוס: שופטי בג"ץ קיבלו היום (ראשון) את בקשת המדינה לדחות את חקיקת החוק ונתנו ארכה עד ה-28 ביולי 2019. בהרכב של תשעה שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, נדחו העתירות של מפלגת יש עתיד, התנועה לשוויון בנטל והתנועה לאיכות השלטון. השופטים הפנו לסעיף 38 בחוק יסוד הכנסת, האומר כי "כל חיקוק שתקפו היה פוקע תוך שני החדשים האחרונים לתקופת כהונתה של הכנסת היוצאת, או תוך ארבעה חדשים לאחר שהכנסת החליטה להתפזר, או תוך שלושת החדשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת הנכנסת - יעמוד בתקפו עד תום שלושת החדשים האמורים".


שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, אמר בתגובה, כי "במקום לבוא באומץ אל הכנסת ולאשר שם את חוק הגיוס שיזמתי, ראש הממשלה שוב נכנע באופן מביש לחרדים ורץ לבקש עזרה מבג"ץ כדי להרוויח זמן. ברור שללא 'ישראל ביתנו' בממשלת הימין הבאה, מיד אחרי הבחירות נתניהו יילך יחד עם החרדים על מנת לרוקן מתוכן את חוק הגיוס שיזמתי ושיש לו רוב ברור בכנסת ובעם".



מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "צר לנו שבית המשפט אישר למעשה את המשכו של הסדר מפלה, בלתי שוויוני ובלתי חוקתי שנפסל כבר לפני למעלה משנה וחצי. נזכיר שלמדינה ניתנה שנה שלמה להתכונן ליום בו יפקע החוק, ולאחר שלאורך כל הדרך הזהרנו שהממשלה גוררת רגליים במטרה לגלגל את תפוח האדמה הלוהט לממשלה הבאה, אשר יגורנו בא לנו. במדינת ישראל קיים חוק גיוס חובה שעובד מצוין כבר 70 שנה ואין כל סיבה שלא להחיל אותו באופן מיידי על כלל תלמידי הישיבות, במקום להמתין עוד חצי שנה שבעקבותיה יבוא הסדר מפלה ובלתי חוקתי נוסף".

 כזכור, חוק הגיוס הוא שהביא לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות, כאשר יש עתיד חזרה בה מכוונתה לתמוך בחוק ומנעה רוב להעברתו. שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת חריפה על הממשלה בשל רצונה לדחות את החקיקה, וכתב בשבוע שעבר בטוויטר כי "אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות, על מנת להפיל את חוק הגיוס של מערכת הביטחון לטובת חוק "אי הגיוס" בנוסח החרדי. שוב הממשלה מתכננת לפנות לבג"ץ על מנת לקבל ממנו ארכה נוספת והכל רק כדי 'לתקוע' את החוק שהבאתי ושעבר בקריאה הראשונה בכנסת. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה להעביר חוק זה, שקיבל את ברכת הצבא ואושר גם בכנסת. הכל התחמקויות, הכל ספינים ופשוט כניעה לחרדים".