פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (שני) כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע של הקטין בן ה-17 החשוד בגרימת מותו ברשלנות של ארי נשר ז"ל. על פי החשד, בערב התאונה שאירעה ב-24.9.2018, הרכיב החשוד את נשר ז"ל על גבי אופניים עם מנוע עזר, בניגוד להוראות החוק המתירות הרכבה של ילד עד גיל 8 בלבד, ובאופן המקשה על שליטה מלאה באופניים. 

בפרקליטות ציינו עוד כי בשל אופן רכיבתו על האופניים, בכביש וכשהחשוד והמנוח אינם חובשים קסדות מגן, מיוחסות לחשוד גם הפרה של חובת הזהירות הנדרשת מרוכב אופניים בשעת לילה וכן הסטת האופניים, ללא תשומת לב מספיקה לתנאי הדרך, אשר בעקבותיה נגרמה תאונה, ונגרם מותו של המנוח. הודעה על דבר ההעמדה לדין נמסרה גם למשפחתו של המנוח.

כזכור, בחודש אוקטובר הוגש כתב אישום נגד כדורגלן מ.ס. יצחק אספה שפגע בשניים, בגין היגה בשכרות, הפקרה, ושיבוש מהלכי משפט.
 
לפי כתב האישום נגד אספה, ארבע שעות אחרי התאונה, בעת שנערכה לו בדיקת ינשוף, נמצא כי היו בדמו של אספה פי חמש אלכוהול מהמותר לנהג צעיר. בחקירתו, אספה ניסה להפליל את חברו ולטעון שהוא נהג ברכב.

עוד על פי האישום, הוא טען ששתה רק מספר לגימות מכוסות המשקה של חברו, ושלא הרגיש שום פגיעה אלא רק שמע רעש חשוד מרכבו ובנורת חיווי לתקלה שנדלקה. בפרקליטות, שליוותה את החקירה, הנחו את המשטרה לחקור את חברו של נשר, שהרכיב אותו על אופניו בניגוד לחוק, ללא קסדה ואמצעי מיגון, בחשד לגרימת מותו. זאת לאחר שעלה מסרטון שתיעד את התאונה כי ככל הנראה רוכב האופניים סטה מנתיבו.

זמן מה לאחר התאונה אספה שתק בחקירות המשטרה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, דבר שהקשה על התקדמות החקירה וכן האריכה את מעצרו של אספה. עם זאת, לאחר זמן מה ובעצתו של עורך דינו, החל אספה לשתף פעולה ולמסור את גרסתו לאירועים.