משפחתו של הקטין שהרכיב את ארי נשר ז"ל מתכוונת להגיש מחר עתירה לבג"ץ שעילתה היא שינוי הסעיף בכתב האישום של יצחק אספה, הכדורגלן שפגע בנער בן ה-17 ובנשר ברכבו, לעבירת הריגה, לאחר שבכתב האישום שהוגש נגדו הוא הואשם לבסוף בעבירות של נהיגה בשכרות, הפקרה ושיבוש מהלכי משפט בלבד. אמו של הנער אמרה הערב (שני) בשיחה ל"מעריב", כי "השמיטו את עבירת ההריגה. זה חוסר סבירות קיצוני ואנחנו דורשים שיחזירו את עבירת ההריגה לכתב האישום נגד אספה".
 
האם, שנגד בנה נשקלת העמדה לדין בכפוף לשימוע בחשד לגרימת מוות ברשלנות, ציינה כי "קיימנו בדיקת התאמת נזקים בין הרכב הפוגע לבין האופניים, וגרסת המשטרה קרסה לחלוטין. זה ממש מגוחך, כי בבדיקת התאמת הנזקים שביצענו לפני כשבוע וחצי לא הייתה שום סטייה של האופניים לכביש, אנחנו רואים את זה לפי מיקום הפגיעה של הרכב והאופניים. אי חבישת קסדה והרכבה אינה הגורם לתאונה. זו עבירת קנס של 200 שקלים. הנהג היה שיכור, הפגיעה התרחשה במעבר חציה כשהוא היה אמור להאט. הוא נהג מעל ל-85 קמ"ש. הוא טוען שנעצמו לו העיניים. נהג שנעצמו לו העיניים לא היה צריך לעלות על רכב. הוא היה יכול למנוע את התאונה, הוא פשוט היה שיכור ולכן הוא לא מנע אותה".
אמו של הנער לא חסכה בביקורת על המשטרה וציינה כי האחרונה שכחה לבצע בדיקת סמים ולבדוק אם אספה היה מסומם. "הן פשוט יבזו את עצמן. גם המשטרה וגם הפרקליטות. אנחנו רואים את ההתנהלות שלהן, זה המשך ישיר של התנהלות מערכת המשפט ומה שקורה עכשיו".

מה מצבו של הבן?
"הוא בסדר, עושה בגרויות".

קודם לכן הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע של הקטין החשוד בגרימת מותו ברשלנות של נשר ז"ל. על פי החשד, בערב התאונה שאירעה ב-24.9.2018, הרכיב החשוד את נשר ז"ל על גבי אופניים עם מנוע עזר, בניגוד להוראות החוק המתירות הרכבה של ילד עד גיל 8 בלבד, ובאופן המקשה על שליטה מלאה באופניים.



ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



בפרקליטות ציינו עוד כי בשל אופן רכיבתו על האופניים, בכביש וכשהחשוד והמנוח אינם חובשים קסדות מגן, מיוחסות לחשוד גם הפרה של חובת הזהירות הנדרשת מרוכב אופניים בשעת לילה וכן הסטת האופניים, ללא תשומת לב מספיקה לתנאי הדרך, אשר בעקבותיה נגרמה תאונה, ונגרם מותו של המנוח. הודעה על דבר ההעמדה לדין נמסרה גם למשפחתו של המנוח.



כזכור, בחודש אוקטובר הוגש כתב אישום נגד כדורגלן מ.ס. יצחק אספה שפגע בשניים, בגין היגה בשכרות, הפקרה, ושיבוש מהלכי משפט. לפי כתב האישום נגד אספה, ארבע שעות אחרי התאונה, בעת שנערכה לו בדיקת ינשוף, נמצא כי היו בדמו של אספה פי חמש אלכוהול מהמותר לנהג צעיר. בחקירתו, אספה ניסה להפליל את חברו ולטעון שהוא נהג ברכב.



עוד על פי האישום, הוא טען ששתה רק מספר לגימות מכוסות המשקה של חברו, ושלא הרגיש שום פגיעה אלא רק שמע רעש חשוד מרכבו ובנורת חיווי לתקלה שנדלקה. בפרקליטות, שליוותה את החקירה, הנחו את המשטרה לחקור את חברו של נשר, שהרכיב אותו על אופניו בניגוד לחוק, ללא קסדה ואמצעי מיגון, בחשד לגרימת מותו. זאת לאחר שעלה מסרטון שתיעד את התאונה כי ככל הנראה רוכב האופניים סטה מנתיבו.



זמן מה לאחר התאונה אספה שתק בחקירות המשטרה ולא שיתף פעולה עם החוקרים, דבר שהקשה על התקדמות החקירה וכן האריכה את מעצרו של אספה. עם זאת, לאחר זמן מה ובעצתו של עורך דינו, החל אספה לשתף פעולה ולמסור את גרסתו לאירועים.