"אנו נוטים להאמין שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן יעשו חשיבה ארוכה ומקצועית, בטרם יקבלו החלטה בנוגע לשיחה שהתקיימה אמש בלשכת היועמ"ש עם פרקליטיו של ראש הממשלה עו"ד נבות תל-צור, עו"ד עמית חדד ועו"ד טל שפירא, ולא כפי שעלה בכלי התקשורת מיד אחרי השיחה. אסור שההחלטה בסוגיית הגשה או אי הגשה של כתב אישום נגד ראש הממשלה תתקבל משיקולים פוליטיים או פופוליסטיים אחרים, אלא יש להתייחס בצורה הראויה לעמדת הפרקליטות לפיה אין מקום לקבל החלטה או לפרסם החלטה, בטרם מתקיימות הבחירות לממשלה. בכל החלטה, למעט סגירת התיק, יש אפשרות להשפיע על תוצאות הבחירות", כך אמרו היום (שלישי) גורמים בכירים בסביבתו של ראש הממשלה בשיחה עם "מעריב אונליין". 
ראוי להזכיר, כי במהלך הפגישה שהתקיימה אתמול, שלושת הפרקליטים ביקשו מהיועמ"ש ומפרקליט המדינה, שלא יפרסמו האם בכוונתם להגיש כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע, שכן ממילא הליך השימוע לא יוכל להתקייים לפני הבחירות באופן ודאי, ובהכרח לא במהלך השנה הקרובה. "אם בכוונת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להורות על סגירת התיק, אזי הם יכולים להגיש את ההחלטה שלהם", הסבירו הגורמים, "אם יש להם כוונה אחרת, ובעיקר בכל הנוגע לתיק 4000, שמבחינת היקפיו מדובר ב'דינוזאור' - אין מקום לפרסם אותה, זאת משום שלפרקליטי רה"מ אין ולו פרט אחד מחומרי החקירה והראיות שבתיק, ומכאן שאין באפשרותם להגיב באופן ראוי לעוצמת הראיות או לנסיבות". 
הם ציינו כי "אין ספק אפילו, שסיכומים לתיק בסדר גודל שכזה במיוחד שמדובר בפרשה המוגדרת כ'צווארון לבן', אמורים להתקיים במשך חודשים ארוכים וייתכן אפילו מעבר לכך". לדבריהם, פרסום ההחלטה בעת הזו, כחודשיים לפני הבחירות, יהיה בה כדי להטות אותן. "גם את תתקבל החלטה להגיש כתב אישום בכפוף בשימוע, יש להגיע אליו בלב שלב ובנפש חפצה", הסבירו.

"טרם ניתנה זכות לפרקליטי ראש הממשלה להגיב למהות השימוע. מה יקרה אם לאחר קיום השימוע, טענותיהם של הפרקליטים יתקבלו והם ימוטטו את הראיות בתיק ובעקבות זאת יוחלט על סגירת התיק - האם ההחלטה תועיל במידה ויפסיד את הבחירות בגלל השימוע?". הגורמים סיכמו: "הבקשה היא שפרסום ההחלטה בנוגע לפרשות הללו יתבצע לאחר הבחירות, ואז שיתקיים שימוע ראוי ומכובד".