שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה הערב (שלישי) כי מדינה דמוקרטית לא יכולה לאפשר פריצה לטלפון סלולרי ושימוש במידע אישי שנלקח ממנו. בתגובה לשאלה על פרשת אפי נוה, אמרה שרת המשפטים בראיון לתוכנית "קלמן וסגל" בכאן 11 כי מדינת חוק לא יכולה לאפשר פריצה לטלפונים מבלי שהאחראים "ייתנו את הדין". 

"בנושא הספציפי הזה אני לא יכולה לדבר כי זה בחקירה. באופן כללי, בוודאי במדינה דמוקרטית אי אפשר לאפשר פריצה לטלפון סלולרי", אמרה שקד. "זו עבירה על חוק המחשבים, זו עבירה על החוק להגנת הפרטיות. יש הרבה שנות מאסר למי שעובר על החוק הזה, ובהחלט אני חושבת שבמדינת חוק אסור לאפשר לדבר הזה לקרות. זו הפרטיות הכי בסיסית של כל אחד ואחת מאיתנו".

"שכל אחד שיושב בבית עכשיו ישאל את עצמו האם הוא מוכן שכל התוכן של הוואטסאפ שלו יפורסם עכשיו בתקשורת", הוסיפה השרה. "אני בטוחה שהתשובה היא לא ובהחלט המדינה צריכה להגן על אזרחיה. מדינה דמוקרטית לא יכולה לאפשר פריצה לטלפונים סלולריים ושימוש במידע אישי מבלי שאותם אנשים ייתנו את הדין". 

כזכור, לפני כשבוע הותר לפרסום כי יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, הוא הבכיר שנעצר בחשד למעורבות בפרשיה החמורה "מינוי תמורת מין", במסגרתה ניצל את מעמדו וקיים שוחד מיני לכאורה, תמורת תגמול הכולל מינוי שופטים וקידום מעמדן של שופטות ועורכות דין. החקירה נפתחה בעקבות ראיות שהשיגה העיתונאית הדס שטייף תוך שימוש בפריצה לטלפון של עורך הדין הבכיר.



הדס שטייף. צילום: אלוני מור
הדס שטייף. צילום: אלוני מור