גורמי ביטחון מתחו ביקורת חריפה על ממלא מקום מפקד השב"ס גונדר אשר וקנין. הגורמים טוענים שהוא פועל בחוסר אחריות ומביא להסלמת המצב בכלא עופר. מנחים אותו שיקולים לא ענייניים, הקשורים לרצונו לעמוד בראש הארגון ולשאת חן בעיני הדרג הפוליטי.
 
גורם בכיר בשב"ס אמר בתגובה לטענות: "אין קשר בין הוועדה של השר לביטחון הפנים לצמצום תנאי האסירים לבין המתרחש בכלא עופר. מה שקורה בכלא עופר קשור לעניינים מקצועיים בלבד של הקפדה ושגרה ולא קשור לשיקול בלתי ענייני, כפי שנטען".
 
עוד מסר הגורם: "כתוצאה מהפעילות שלנו, הצלחנו לאתר 20 טלפונים ניידים שהוברחו לבית הכלא. כך למשל, לאחר תשעה ימים של מעקב, המנהיג של הקבוצה הקשורה לג'יהאד האסלאמי פלט שני טלפונים".
 

לדבריו, "במקומות אחרים, שבהם היו בעיות והתססה של אסירים, פיצלנו ופיזרנו את ההנהגות בבתי כלא אחרים. כל הפעולות שאנחנו נוקטים הן משיקולים מבצעיים בלבד".
 
הגורם הבכיר הוסיף כי מאז ומתמיד המתרחש בבית הסוהר משפיע על השטח בעזה וביהודה ושומרון. לא מדובר במגמה מפתיעה.

משפיע על השטח. כלא עופר. צילום: פלאש 90

 
על רקע חילופי ההאשמות, המחאה של האסירים הביטחוניים בכלא עופר נמשכת. אתמול פורסם כי האסירים החזירו את ארוחת הלילה משלשום ואת ארוחת הבוקר. זאת לאחר הפרות סדר והתפרעויות של כ־300 אסירים, שבמהלכן נפצעו קל כמה סוהרים. 
 
משב"ס נמסר: "שביתת רעב היא הפרת משמעת ועלולה לגרור צעדים משמעתיים כנגד השובתים". האסירים עצמם פרסמו הודעה שבה נכתב: "אנו דורשים מכל גופי התקשורת החופשית לפרסם את המקרה שלנו, לעדכן מה קורה איתנו ולהראות שהכובש מפר את החירויות שלנו ואת החוק במאבקו נגדנו".
 
כזכור, הציתו האסירים שלשום אש באחד התאים בבית הסוהר והפרו את הסדר במספר אגפים, יממה לאחר שיחידות מיוחדות של שב"ס ערכו חיפוש שבמהלכו איתרו שני טלפונים ניידים על גופו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בכלא. שלושה אסירים נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי. לבסוף כובתה השריפה על ידי הסוהרים ויחידות מיוחדות של שב״ס הוקפצו לטיפול באירוע.
 
במהלך חיפוש שבוצע אתמול בכלא נתפסו אמצעי לחימה שונים, טלפונים סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. האסירים שהחביאו את הציוד האסור נענשו.