בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (רביעי) את אינה סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן ילדים בפתח תקווה ביוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה. בכל הנוגע ליסמין ז"ל העבירה לא תוקנה, כך שסקיבנקו הודתה בעבירת הריגה כפי שיוחסה לה בכתב האישום המתוקן. הצדדים לא הסכימו על העונש ובית המשפט יקבע אותו במועד מאוחר יותר, לאחר שימסרו תזכירי ההורים, 'תזכירי הקורבן' ותזכיר שירות המבחן לגבי הנאשמת.



בפרקליטות מחוז מרכז אמרו בתגובה להרשעה, כי "בית המשפט הרשיע את הנאשמת בהריגתה של התינוקת יסמין וינטה ז"ל, באותה עבירה שיוחסה לה בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדה. כמו כן הורשעה הנאשמת, אשר עבדה בגן ילדים בפתח תקווה, בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. הנאשמת הורשעה לאחר שהודתה בביצוע העבירות במסגרת הסדר טיעון, אשר לא כלל הסכמה באשר לעונש שיוטל על הנאשמת. לאור נסיבותיו החמורות של התיק, הפרקליטות תעתור לענישה מקסימלית ולפיצוי משמעותי לנפגעי העבירה".



דורינה וולדימיר וינטה בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
דורינה וולדימיר וינטה בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



לפני הדיון: הפגנה נגד הסדר הטיעון

שאלת עסקת הטיעון עוררה תרעומת קשה בקרב ארגוני הורים. הורים רבים הגיעו היום ללוד לבושים בחולצות אדומות כדי לתמוך בהוריה של יסמין, ולהפגין נגד הסדר הטיעון, שבמסגרתו כתב האישום יתוקן וירוכך. דורינה, אמה של יסמין ז"ל, אמרה ל"מעריב-אונליין" לפני הדיון: "אני כועסת ועייפה. בכל פעם שאני מגיעה לכאן זה קשה לי, אני רואה את אינה (אינה סקיבנקו, סייעת המואשמת בהריגה, ע"ל) והיא נראית טוב, היא לא מסתכלת עלינו. נראה לי שלא אכפת לה. אני מקווה שהיום נתקדם לקראת הסיום של זה". על ההורים שהגיעו לתמוך בהם היא אומרת שזה עוזר להם ומחזק אותם: "הם מגיעים עבורנו ועבור הילדים שלהם. יש המון אנשים טובים לצידנו".



ליאת גלנץ, רכזת הקואליציה לחינוך מלידה, מבית "אנו עושים שינוי": לא יתכן שדמם של ילדינו יהיה הפקר. אנחנו צריכים לעשות את כל מה שביכולתנו בכדי למצות את הדין בפשיעה כה חמורה וכדי למנוע את הישנותם של מקרים מזעזעים שכאלו. המחאה הזו היא חלק מכך. עלינו לוודא שרק האנשים המתאימים, הערכיים והמקצועיים ביותר יחנכו את האוצר היקר לנו מכול ועל כן חוק הפיקוח שעבר לפני כמה חודשים הוא מהותי ויאפשר סינון ראשוני של אנשי הצוות במסגרות. לצד זה יש לדרוש שיפור בתנאי העסקה והשכר של המחנכות בכדי לשמר במסגרות לידה עד 3 הון אנושי שיהיה אמון על ביטחונם ועל שלומם של הפעוטות בישראל".

אולם לטענת עו"ד יעקב שקלאר, פרקליטם של בני הזוג וינטה, הסדר הטיעון שעורר ביקורת הוא בעצם מיטיב עם הוריה של יסמין ז"ל: "הסדר הטיעון מצוין, הוא חסך משפט ארוך וכאב לב, הוא חופף את האינטרס שלנו כי היא מודה בעבירה, הוא לא כובל את התביעה בשום דבר".