פרשת הטרור היהודי: לפני כמספר שבועות החלו החקירות נגד תושבי השומרון שנעצרו בחשד לביצוע טרור יהודי, והיום (רביעי) עולה כי בידי המשטרה ראיה מרכזית נגד הקטין המצוי במעצר. הראיה הינה דגימות דנ"א שנמצאו על אבן שנזרקה לעבר הרכב בו נהגה עאישה ראבי, שנהרגה כתוצאה מיידוי האבנים לרכבה לפני כחודש וחצי. ככל הנראה, דגימות הדנ"א על האבן תואמות לדגימות הדנ"א שנלקחו מהקטין החשוד בגרימת מותה. 



נציין כי בפרשה זו היו עצורים חמישה צעירים, בראשם הקטין, מרביתם המכריע תלמידי ישיבה בשומרון. למעט הקטין שוחררו הנערים ממעצרם, ובתחילת השבוע, כשכבר נדמה היה כי הוגש כתב האישום, ביקשה הפרקליטות והמשטרה לבצע השלמות בחקירה. בהסכמת הצדדים הוארך מעצרו של החשוד פעם נוספת בחמישה ימים שאמורים להסתיים מחר.



עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את אחד החשודים ששוחררו ממעצר, ציין: "אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהקטין מסר גרסה, ועל פי הפסיקה לאור העובדה כי במשטרה מסתמכים על ראיה מרכזית הוא יצטרך לספק הסבר מניח את הדעת להימצאותה של דגימת הדנ"א שלו על אותה אבן. אפשר לומר כי לא מדובר בתיק אבוד, שהרי אפשר לזכותו מחמת הספק". 



עאישה ראבי. צילום: פייסבוק



לפני כשבוע אמר השופט גיא אבנון כי "בעניינו של חשוד זה עוצמת החשד היא גבוהה ביותר, העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי". 



עוד קבע השופט כי "ניכר כי היחידה החוקרת בשילוב עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה יסודית, רצינית, מאומצת, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת. לעת הזאת מצאתי כי היחידה החוקרת ניצלה כראוי את פרק הזמן בו החשוד נתון במעצר".