חשד לשחיתות בשירות בתי הסוהר: היחידה הארצית לחקירת סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 עצרה הבוקר (שני) שני סוהרים ועיכבה שלושה נוספים לחקירה באזהרה - ארבעה קצינים, אחד מהם הדרגת רב כלאי, ונגד אחד המשרתים בכלא אלה בבאר שבע - בחשד למעורבות לכאורה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות. המעורבים, עובדי ציבור, קצינים וסוהרים המשרתים בשירות בתי הסוהר.



על פי החשד, אחד החשודים פעל לכאורה במסגרת תפקידו בסיוע אחרים לקבל לידיו טובות הנאה שוות כסף על מנת לקדם תועלתם האישית של אסירים וזאת בניגוד לחוק. מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף שירות בתי הסוהר וזאת בעקבות מידע שהועבר ממודיעין שב"ס והצביע על חשד לכאורה לביצוע העבירות כאמור ובליווי פרקליטות מחוז דרום. 



הבוקר, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה, הפכה החקירה לגלויה. מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף שירות בתי הסוהר וזאת בעקבות מידע שהועבר ממודיעין שב"ס והצביע על חשד לכאורה לביצוע העבירות כאמור ובליווי פרקליטות מחוז דרום. 

משירות בתי הסוהר נמסר כי "בהמשך להודעת משטרת ישראל בדבר חקירה ומעצר אנשי שב״ס, שירות בתי הסוהר פועל בתוך בתי הסוהר ומבצע פעילות מתמשכת לשמירה על תקינות וטוהר המידות של המשרתים בארגון. החקירה המדוברת מתקיימת בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל ומתבססת על מידע שהגיע ממודיעין שב״ס וכך יימשך".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחשוף ולחקור תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובמנהל התקין".