סערת דברי המפכ"ל לשעבר:אמירתו של רוני אלשיך, לפיה אין לו ספק שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט, יחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשיכה לגרור ביקורת. ענת דוידוב וינון מגל שוחחו היום (שני) בתוכניתם ב-103FM, עם שני עורכי דין בכדי לשמוע את שני הצדדים - עו"ד פיני פישלר, לשעבר קצין חקירות ביחידה לחקירות הונאה, וח"כ רויטל סויד ממפלגת העבודה.



עו"ד פיני פישלר: "הפריע לי המופע האסור, הפסול והנפסל של מפכ"ל משטרה שנמצא בחופשת פרישה ועובר עבירות אתיות מוסריות מצד אחד, עבירות פליליות מצד אחר, עושה שימוש בחומרי חקירה שרק לפני ימים ספורים היו תחת ידיו. הוא בעצמו העיד שהוא עבר מילה במילה על חומרי החקירה. היום אני מבין למה לא היה לו זמן לנהל את משטרת ישראל ומדוע הוא ניהל את משטרת ישראל באופן כושל. הוא הודה שהוא קיבל את התפקיד בהבטחה להיות ראש השב"כ ואז הוא קרא פעם ראשונה בחייו את פקודת המשטרה והבין שאסור שההבטחה הזאת תתקיים. כשהגעתי בחמש בבוקר למשרד פניתי דבר ראשון ליועץ המשפטי לממשלה ודרשתי להעמיד לדין משמעתי את המפכ"ל לשעבר אלשיך".



יכול להיות שרה"מ הבטיח לו להיות ראש השב"כ וכשהוא גילה שהוא עובד ללא משוא פנים אז זה לא מוצא חן בעיניו?
"זה מה שנקרא 'הולדה בעוולה' בתחום הרפואי. כאשר מינוי כזה נולד ככה אז זה הפרצוף של משטרת ישראל. אין לי ספק שהמינוי שלו נולד בעוולה. אלשיך אמר שהייתה הבטחה שהוא ימלא את תפקידו כמפכ"ל בתנאי שבתום הקדנציה ימונה לראש השב"כ".



מה תגיד אם הובטחה הבטחה כזו מארדן ונתניהו?
"אני מצטט עכשיו את רוני אלשיך. הוא אמר את הדבר הזה וגם אמר שאנשי ראש הממשלה שלחו אליו חוקרים פרטיים כדי להלך אימה בעוד שהוא לא מציג פסיק של ראייה".





ח"כ רויטל סויד: "לפי הדברים ששמענו, אולי אנחנו צריכים להעמיד את אלשיך לדין ולא לבחון את מצבו המשפטי של ראש הממשלה שחשוד בשלושה תיקים. בואו נשים את הדברים על דיוקם. כל דבריו של עו"ד פישלר היו על מדוע צריך להעמיד לדין את רוני אלשיך ושכחנו בכלל מזה שיש לנו חשוד אחר. אני מפרידה בין שני הדברים. גם לי הייתה תחושה לא נוחה אתמול כשאלשיך דיבר. הוא היה מפכ"ל ואנחנו נמצאים בעיצומה של פרשה מאוד רגישה".



"אנחנו רואים איך נתניהו וכל נערי החיסול שלו רק מנסים ליצור ספין על גבי ספין כדי להסית את האש ממה שחמור באמת – החשדות החמורים נגד ראש הממשלה והעובדה שהיועץ המשפטי אמור לתת את החלטתו על כתב אישום בכפוף לשימוע, כן או לא, עוד בטרם הבחירות. לא צריך לתדלק את החבורה הזאת ולכן אלשיך יכול היה להימנע מלדבר על חלק מהדברים. הוא נתן תחמושת מיותרת לנתניהו ולנערי החיסול שלו במסגרת מסע הדה לגיטימציה הפרוע שלהם נגד רשויות החוק. יש להם קו שקרי ומגמתי בו הם מנסים להסית. תחילה נגד המשטרה, לאחר מכן אחרי הפרקליטות, שעושה לטענתם הפיכה שלטונית, וכעת היועץ מהמשפטי הממשלה שנכנע ללחצי השמאל".



"נתניהו, ביטן ואמסלם מסיתים את הדיון. כשאני רואה את הסרטונים הדו-שבועיים של נתניהו והמסר שנאמר בהם אני נזכרת בעובדה שהוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, אתה אמנם תחת חקירה וזכותך להילחם על חפותו אך כך לא כך מתנהג מנהיג וראש הממשלה. כל המסרים שהוא מעביר בסרטונים הם של פגיעה עמוקה במערכות אכיפת החוק והמשפט. זה לא לגיטימי להיות ראש ממשלה שמנסה להסתיר מהציבור מה יש עליו".



פישלר: "לחברת הכנסת סויד יש המון זכויות כעורכת דין בתחום הפלילי אך אני רוצה לתקן כמה שגיאות בנאום שלה. אני מזכיר את חזקת החפות. אין כתב אישום נגד ראש הממשלה אלא הדברים עדיין נמצאים בטיפולו של שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה. יש לפחות שופט אחד ששנינו מכירים שלימד באוניברסיטה קורס שנקרא 'הליך הוגן'. בין אלשיך להליך ההוגן אין שום קשר. מה שראינו אתמול זה זיהום של חקירה, זה דבר אסור, פסול, לא אתי, לא מוסרי, לא משפטי, אובססיבי- רדיפה! המפכ"ל הזה עדיין נמצא בחופשת פרישה. הוא צריך לשתוק ולא לדבר".



סויד הסכימה שמדובר בגול עצמי. כעת תתייחס לראש הממשלה שמסית נגד שלטון החוק.
פישלר: "רויטל נמצאת ערב בחירות ונוח לה לדבר על בנימין נתניהו החשוד. אני רוצה לדבר על מי שנמצא בחופשת פרישה ומתיר לעצמו לרוץ יחד עם אילנה דיין במשך שנה".



כבר לא אומרים שם עוד 'לא היה כלום כי אין כלום' כי יש משהו כי היה משהו.
ח"כ סויד: "חזקת החפות בוודאי עומדת לראש הממשלה כמו לכל חשוד אחר. מה שמצופה מראש הממשלה לעשות זה להילחם על חפותו אך לא לשרוף את המועדון. הפרקליטות צריכה לקבל החלטה ומה שנתניהו עושה כל היום, באמצעות נערי החיסול שלו, הוא לתקוף את היועץ המשפטי לממשלה".