הפרקליטות הודיעה היום (שני) על סגירת תיק חקירת מותה של מזל הדדי ז"ל, שלטענת המשטרה קפצה אל מותה במתחם הבורסה ברמת גן. משפחתה של הדדי סבורה כי לא מדובר בהתאבדות, ודרשה לבצע נתיחה של גופתה. בעלה של  הדדי, קובי, כינס היום מסיבת עיתונאים, ובה קרא למשטרה להמשיך לחקור את הפרשה.



הדדי סיפר על הפגישה שהתקיימה בינו לבין הפרקליטות הבוקר ואמר כי "בחדר ישבו הפרקליטה והצוות שחקר. שאלתי אותם שאלות ולא קיבלתי תשובות. אני לא רוצה לחזור על השאלות. אנחנו נצלם את התיק ואם יהיו לי תשובות לשאלות ששאלתי אני אחשוף אותן. יש לי המון שאלות מהדקה הראשונה שאף אחד לא ענה לי עליהן. אחד הסתכל על השני והם לא ענו לי. ככה מתייחסים לרצח? היא נעלמה מהעולם וזהו".



הדדי אמר כי הציפייה שלו הייתה שיחקרו את הפרשה לעומק. "ביקשתי שזה יעבור ליחידה אחרת, אולי צח"ם (צוות חקירה מיוחד). קמתי בבוקר בתחושה שאבוא לילדים שלי בצהריים ואגיד להם מה קרה לאמא שלהם. אני עוד מעט חוזר הביתה ואין לי מה להגיד לילדים. אם אני לא יודע מה קרה לאמא שלהם, מה אגיד להם?" עוד הוסיף הבעל, כי רעייתו "בנתה לעצמה חיים" והוסיף כי בנם עומד להתגייס לצה"ל.



עורך הדין ששי גז אשר מייצג את המשפחה, הטיח בפתח מסיבת העיתונאים ביקורת על התנהלות המשטרה בחקירה: "אין לנו תשובות, ככה לא חוקרים זירה שהייתה בה עבירה. אם אתה נעול אתה לא משנה את דעתך". הוא הוסיף כי "צוות אחר היה צריך לחקור את המקרה". 



גז ציין כי הוא "לא קיבל תשובה לאף שאלה קשה ששאל את החוקרים". לדבריו, "למה שמתאבדת תיכנס, תעבור בדיקה של שומר ותעלה לקומה עשירית במקום שהכי קשה להתאבד בו". הוא הוסיף כי החלון שממנו נטען שקפצה הדדי הוא קטן מאוד וכי "ממש קשה לקפוץ ממנו בלי שמישהו ידחוף אותך".



מוקדם יותר אמר גז כי: "קיבלנו את החלטת הפרקליטות והמשטרה אולם היא אינה על דעתנו. אנו קוראים לפרקליטות ולמשטרה להעמיק בחקירה לבירור נסיבות המוות לאור שאלות רבות שעלו במהלך החקירה". 



כזכור, מוקדם יותר הודיעה הפרקליטות על סגירת תיק חקירת מותה של הדדי, שלטענת המשטרה קפצה אל מותה במתחם הבורסה ברמת גן, זאת בניגוד לעמדת בני משפחתה שדרשו לבצע נתיחה של גופתה וטוענים כי לא מדובר בהתאבדות. בפרקליטות הסבירו כי לאחר בחינה מעמיקה של נסיבות האירוע והראיות שנאספו בתיק, נמצא כי אין חשד לעבירה פלילית ומשכך תיק החקירה נסגר בהעדר ראיות למעשה פלילי.



פרקליטות מחוז תל אביב זימנה היום לפגישה את קובי הדדי, בעלה של המנוחה, כמו גם את הוריה ופרקליטה, כדי להודיע להם שלאחר בדיקת ממצאי החקירה שנוהלה במרחב דן במשטרה, עלה כי לא קיימת ראיה לביצוע עבירה פלילית, ומשכך הוחלט על סגירת תיק החקירה בעניין האמור. בנוסף, אנשי הפרקליטות הסבירו כי המשטרה הסתמכה, בין היתר, על ממצאים שעלו מבדיקת המחשב האישי של הדדי, שחיפשה לפני מציאת גופתה ברשת נושאים הקשורים למוות, לרבות השימוש במילת החיפוש "התאבדות".



לאור החקירה של המשטרה, נקבע כי הדדי שמה קץ לחייה בקפיצה מהקומה העליונה במגדל שבו עבדה. משפחת המנוחה ופרקליטם לא קיבלו את החלטת הפרקליטות, וביקשו לחקור את נסיבות המוות פעם נוספת, זאת, לטענתם, מאחר שמיד לאחר פתיחת החקירה העלתה המשטרה את ההערכה הראשונית לפיה מדובר במקרה התאבדות. גורם המקורב למשפחה אמר למעריב כי "נדמה שהמשטרה הייתה נעולה כבר מראשית החקירה על עמדה לפיה המנוחה שמה קץ לחייה". בני המשפחה, אם כן, דוחים את עמדת המשטרה והפרקליטות ומבקשים לחקור את האירוע לעומק, שכן לטענתם למנוחה לא הייתה כל סיבה לשים קץ לחייה. ממצאים נוספים שנחשפו בפני המשפחה מצביעים על כך שהיא תכננה את הימים הבאים בחייה, כמו לדוגמה רכישת כרטיס חופשי-חודשי, שיחות שקיימה עם בעלה ודוגמאות נוספות.



הדדי נחקרה בחשד למעורבות בפרשת "יהלום שחור", שבה נבדק החשד כי חברת LLD עסקה בהברחת יהלומים באופן לא חוקי במשך שנים רבות. על פי החשד, במשך 16 השנים האחרונות הבריחו שישה מעובדי החברה יהלומים בשווי של כ־300 מיליון שקל. במסגרת הפרשה נחקרו מספר עובדים בחברה ובהם הדדי. היא נחשדה על ידי החוקרים בהברחה ובהעלמת ראיות.