על רקע פרשת אפי נווה ומינוי השופטים, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשאה דברים הבוקר (שלישי) בכנס הבינלאומי השנתי ה-12 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) וציינה כי למונחים הלקוחים מעולם מושגים לוחמני אין מקום בשיח. "בתקופה זו נשמעים, בתדירות גבוהה מן הרגיל, קולות ואמירות מכל קצות הקשת הפוליטית המתייחסים למערכת בתי המשפט ולרשות השופטת. יש הטוענים כי הרשות השופטת צברה כוח ועוצמה רבים מדי ולכן מן הראוי להחלישה ויש הקוראים לבצע לצורך כך מהפכה כזו או אחרת בנוגע אליה", אמרה חיות. 
"אחרים טוענים כי מהפכה כזו כבר מצויה בעיצומה בעקבות שבירה של קונספציות שמיוחסות לרשות השופטת. ויש גם כאלה המרחיקים לכת וטוענים כי המטרה להחריב את הרשות השופטת כבר הושגה ועתה יש להתגייס כדי לשקם את חורבותיה. יש להצטער על כך שגורמים שונים מכל קצות הקשת הפוליטית רואים לעשות שימוש במונחים כמו "כוח", "שבירה", "חורבן" ודומיהם, בהתייחסם לרשות השופטת. ביקורת המופנית כלפי הרשות השופטת היא לגיטימית בכל מדינה דמוקרטית וכידוע לכם ביקורת נוקבת מימין ומשמאל אכן מופנית לעתים מזומנות גם כלפי הרשות השופטת בישראל. אך בעיניי מונחים הלקוחים מעולם מושגים לוחמני אין להם מקום בשיח, נוקב ככל שיהא, הנוגע לרשות השופטת כמו גם בשיח הנוגע לרשויות שלטון אחרות. הפרדת רשויות משמעה איזונים ובלמים מתוך דיאלוג ולא מלחמה בין הרשויות". 

עוד הוסיפה חיות: "אנו מצדנו נמשיך לדבוק בדרך שאותה סללו שופטי ישראל לדורותיהם ובמילון המושגים שהנחה אותם. מילון זה ימשיך להנחות גם אותנו ומילות המפתח בו הן: "עצמאות", "אי-תלות" ו"העדר מורא", לצד "מתינות", "איזון", "איפוק", "ניטרליות", "ממלכתיות" ו"לב שומע" לכל אדם הבא בפנינו.
עוד אני מבקשת לומר כי אף מערכת אינה חפה מתקלות וכשלים, אך המבחן האמיתי של מערכת המתפקדת היטב הוא ביכולת שלה לבחון את עצמה ולתקן את הטעון תיקון. ונדמה לי כי מערכת בתי המשפט כבר הוכיחה כי היא יודעת לטפל כנדרש בכל עניין המחייב טיפול מערכתי. כך אנו עושים וכך נמשיך לעשות". 
"אני מבקשת להוסיף ולומר כי מערכת בתי המשפט בישראל ניצבת איתן על עמדה וכי מאות השופטות והשופטים המכהנים בכל ערכאות השיפוט עושים וימשיכו לעשות את מלאכתם נאמנה במקצועיות ובמסירות. כמו כן אני מבקשת לשוב ולהדגיש כי העצמאות המחשבתית ואי-התלות הפוליטית הם נשמת אפה של כל רשות שופטת במדינה דמוקרטית וכי על-מנת שניתן יהיה לשמר את קווי המתאר החשובים והבסיסיים הללו של מערכת בתי המשפט בישראל, מן הראוי להותיר אותה מחוץ למשחק הפוליטי".