לשכת עורכי הדין הוציאה כמעט 2 מיליון שקלים על הקמפיין נגד הענקת הפקטור לנבחנים בבחינת ההסמכה של הלשכה, כך עולה מתגובת הלשכה לבקשה שהוגשה על פי חוק חופש המידע. הדבר פורסם לראשונה ע"י אמוץ שפירא בכאן ב'. 



כזכור, לשכת עורכי הדין התנגדה נחרצות להענקת הפקטור לנבחנים, שטענו כי הבחינות האחרונות היו קשות מדי, במטרה לצמצם את מספר עורכי הדין  הפועלים בישראל. בסופו של דבר המאבק נחל כישלון חרוץ, לאחר ששרת המשפטים סיכמה עם חברי הכנסת ויו"ר הוועדה הבוחנת על הורדת הציון עובר ל-60 לגבי הבחינות האחרונות. 



בשבוע שעבר פרסמה לשכת עורכי הדין את נתוני ההצלחה בבחינה האחרונה שנערכה בחודש שעבר. למרות שרף המעבר הונמך, רק 36% מ-2700 הנבחנים עברו בהצלחה. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) לשכת עורכי הדין. זו היתה הבחינה הראשונה שבה הציון ה עובר עמד על 60, בניגוד לעבר, שבה הציון עמד על 65. כמחצית מהנבחנים - 1340 - ניגשו לבחינה בפעם הראשונה - ו-54% מהם קיבלו לפחות ציון עובר. אגב, ממוצע הציונים של כלל הנבחנים לא הגיע ל-60.



לעומת זאת, אלו שנגשו לבחינה בפעם השנייה ומעלה, כבר פחות הצליחו. 709 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השנייה. מהם עברו 26% בלבד. 651 נבחנים ניגשו לבחינה פעם שלישית ומעלה ומהם עברו 8% בלבד.



בעקבות פרסום הנתונים דיווחנו במעריב כי ללא הורדת הרף, רק 15% בלבד היו עוברים את הבחינה. למעשה, רק שלושה מוסדות אקדמיים הצליחו להגיע לממוצע של 65 נקודות ומעלה, וגם זה בנקודות בודדות. באוניברסיטה העברית, הציון הממוצע עמד על כ-68 נקודות, ובאוניברסיטאות בר-אילן ותל-אביב על כ-67 נקודות בלבד.