המשטרה החליטה לשחרר את תשעת העצורים מהפגנת המחאה אמש בתל אביב. לאחר חשיבה מעמיקה, החליטו חוקרי היחידה לחקירות הונאה, שעליהם הוטל לחקור את האירועים החריגים אמש, בעצה אחת עם מפקד המחוז, לאמץ את החלטת בית המשפט ולשחרר את החשודים בתנאים מגבילים, ערבות עצמית על סך 5000 שקלים, ערבות צד ג' ע"ס 5,000 שקלים , הפקדה במזומן של 1000 שקלים, ואיסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים למשך 30 יום.

במשטרה ימשיכו לנהל את החקירה על מנת למצות את הדין עם המעורבים ולהגיש נגדם כתבי אישום במהלך התקופה הקרובה בגין אותם אירועים חמורים. 

כזכור, בשעות הבוקר (חמישי) התקיים דיון על הארכת מעצרם של החשודים. השופט עלא מסראווה קבע כי הוא רואה לנכון לשחרר את החשודים בתנאים מגבילים, בעיקר לאור העובדה שהם נטולי עבר פלילי, וכי ניתן להמשיך לקיים את החקירה גם כשהחשודים לא במעצר. המשטרה ביקשה לעכב השחרור והשופט נעתר, אולם הוסיף כי הוא מאפשר למשטרה להגיש ערר על ההחלטה עד 16:00 אחר הצהריים, אך ממליץ למשטרה כי "לנוכח הרגישות,, אני מצפה מיחידה החוקרת לשקול היטב, שכן על כף המאזניים עומדת חירותם של תשעה עצורים, לשקול את הדברים בכובד ראש". 
 
נזכיר כי אמש, לקראת השלב האחרון של הפגנת המחאה שלך בני העדה האתיופית, החל קומץ שליווה את ההפגנה להתנהל בצורה חריגה, לטענת כגורמים במשטרה, הרוחות התלהטו, מה שגרם למשטרה, אחרי שעות ארוכות של גילוי רגישות וניסיון להימנע ממגע עם המוחים, לגלות תקיפות. במהלך האירועים החריגים, שלוו ביידוי אבנים ובקבוקים לעבר שוטרים, נפצעו שוטרים , חלקם עדיין שוהים בבית החולים עם שברים בידיים וברגליים, וכוחות הביטחון החלו לבצע מעצרים וכאמור הובילו לחקירה תשעה ממפרי הסדר, כשהם מייחסים להם גם עבירות נוספות כגון תקיפה, גרימת נזק לרכוש וגרימת חבלה.