כפי שפורסם לראשונה ב'מעריב אונליין' מנדלבליט צפוי לקבל את ההחלטה על עריכת שימוע לנתניהו בשבוע של סגירת הרשימות לכנסת, כלומר עד ה-20 לפברואר. הדיונים של היועץ המשפטי לממשלה וצוותו, שכלל את בכירי הפרקליטות ומשרד המשפטים, בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימו. על פי המסתמן מנדבליט צפוי להחליט בחודש הקרוב או בזה שלאחריו לגבי השימוע לראש הממשלה, אך השימוע עצמו ייערך לאחר הבחירות.

על פי ההערכה מרגע שתתקבל החלטת היועמ"ש תעבור כחצי שנה עד שנה עד השימוע עצמו, שכן על הפרקליטים ללמוד חומר רב של עשרות אלפי מסמכים. התיק החמור והבעייתי ביותר העומד נגד נתניהו הוא תיק 4000 (פרשת וואלה-בזק). פרקליטיו של נתניהו טוענים כי למנדלבליט אסור לקבל החלטה לפני הבחירות, זאת כדי לא להטעות את הציבור כיוון שהחלטת היועמ"ש היא לא סוף הדרך מבחינת ראש הממשלה. היא לא הרשעה אלא שלב ראשוני בלבד.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר - ולפני הבחירות. רק הבוקר הניחו פרקליטי רה״מ דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה של למעלה מ-60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים. עוד לא יבש הדיו  וכבר הערב נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה. בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל, דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים. אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד".
 
כזכור, נתניהו מלין על החקירות בתיקים 2000 ו-4000, בהם הוא חשוד שהציע למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ולבעלי אתר האינטרנט וואלה לנצל את כוחו לטובת האינטרסים שלהם, בתמורה לסיקור חיובי. בתיק 2000 נמצאו הקלטות שבהן הציע ראש הממשלה למוזס כי אם ידיעות אחרונות יפעלו לכיסוי חיובי שלו הוא יפעיל את כוחו כדי לצמצם את כמות העותקים של גיליון סוף השבוע בחינמון "ישראל היום", בבעלות מקורבו שלדון אלדסון. בתיק 4000, נחשד נתניהו שפעל להעניק לאלוביץ' הקלות רגולטוריות בעסקת המיזוג בין בזק ליס, עסקה שממנה הרוויח אלוביץ' סכומי עתק על חשבון הציבור.

נתניהו טוען היחסים בינו לבין אנשי העיתונות הללו לא היו חריגים, ובנוגע לתמורה אותה הבטיח, בנוגע לידיעות אחרונות - טוען נתניהו כי הוא לא התכוון לממש את הבטחותיו למוזס. בנוגע לוואלה טוען ראש הממשלה כי העסקה אושרה על ידי הדרג המקצועי.