היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הערב (שני) לפנייתו של מבקר המדינה יוסף שפירא, שבה ביקש את התייחסותו לבקשה החוזרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לממן את הגנתו המשפטית באמצעות שניים ממקורביו, בהם בן דודו נתן מיליקובסקי, זאת לאחר שוועדת ההיתרים דחתה את בקשתו הראשונה של ראש הממשלה. 
למעריב אונליין נודע כי בעת שהיועץ גיבש את התייחסותו לפניית המבקר, נדונה גם השאלה האם יש חשד לעבירה פלילית בקבלת הכסף ללא אישור מראש מועדת ההיתרים. נתקבלה החלטה שעל בסיס מה שידוע עד כה אין חשד פלילי ואין מקום לפתוח בחקירה. 

דובר משרד המשפטים אמר כי "כפי שהובהר במכתבו של היועץ המשפטי לממשלה למבקר המדינה מיום 27.6.18, הוועדה למתן היתרים היא הפורום המתאים והמוסמך לדון בבקשת ראש הממשלה, נוכח אופייה של מערכת היחסים האישית/משפחתית בין ראש הממשלה לבין השניים, כפי שנלמדה מהבירור העובדתי שנערך". 
"במכתב שנשלח הערב הובהר כי הממצא העובדתי החדש שעלה במכתבו של בא כוחו של ראש הממשלה, עו"ד תל-צור, למבקר המדינה, לפיו מר מיליקובסקי,  בן דודו של ראש הממשלה, כבר מימן את הוצאות הגנת ראש הממשלה ורעייתו בסכום של כ-300 אלף דולר, איננו משנה מסקנה זו", הוסיף.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי שככל שוועדת ההיתרים תיאות לבחון מחדש את בקשת ראש הממשלה למימון הוצאות ההגנה על-ידי מיליקובסקי ופרטרידג', יהיה על ראש הממשלה לבקש את הוועדה לאשר בדיעבד את העברת הסכום, תוך שיהיה עליו להציג בפני הוועדה אסמכתאות.

אם הוועדה תדחה את הבקשה לדון מחדש בפניית ראש הממשלה, או תסרב לאשר בדיעבד את תשלום הכספים, יידרש ראש הממשלה להשיב למר מיליקובסקי את הסכומים ששולמו על-ידו.