רצח בני הזוג כדורי: בית המשפט השלום בירושלים התיר היום (חמישי) לפרסום כי המשטרה עצרה חשוד בפרשה, אולם הוא שוחרר ע"י בית המשפט. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע להחלטה ותגיש ערר לבית המשפט המחוזי. החשוד הוא מנקה שעבד בבניין בו נמצאו גופותיהם של בני הזוג תמר ויהודה כדורי בשכונת ארמון הנציב. 



גורמים במשטרה סבורים כי החשוד שנעצר הוא לא הרוצח, אולם המשטרה ביקשה בכל זאת שלא לשחררו. החקירה מתנהלת תחת צו איסור פרסום ופרטיה עדיין חסויים. 



כזכור, בחודש שעבר פורסם על התפתחות משמעותית בפרשת הרצח הכפול של בני הזוג, שהתרחש בשכונת ארמון הנציב בירושלים, אולם הפרטים היו חסויים תחת צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה.


החשוד מובל לבית המשפט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הבניין בו נמצאו בני הזוג. צילום: דוברות המשטרה

תחילת הפרשה החלה לאחר שבני הזוג, יהודה בן ה-71 ותמר בת ה-67, לא נראו במשך מספר ימים. כוחות הצלה שהגיעו לביתם פרצו פנימה וגילו את גופותיהם בדירה שברחוב אלקחי, כשעל גופם סימני חבלה. צוות לוחמי אש שהגיע למקום השתלשל אל תוך הדירה דרך מרפסת הבית, ובתוכה איתר את גופת הגבר כשסביבה כתמי דם ובחדר אחר נמצאה גופת האישה, כשגם סביבה כתמי דם. מחקירת האירוע עלה כי מדובר ברצח.
בני משפחתם של הזוג טענו עם היוודע דבר הרצח כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני. "השכונה הזאת מועדת לפורענות לצערנו", אמרה אז רחל לוי, אחותו של יהודה. "כל כך הרבה פיגועים היו בשכונה הזאת, שאי אפשר לספור. לפני שנתיים דקרו שם חיילות, זאת שכונה שקרובה לקו התפר והכל יכול להיות. אם היו חוקרים את הנערה יותר, יכול להיות שהרצח הזה היה נמנע. איש דוקר ונעלם, באותו רחוב, פחות מ-200 מטרים, נרצחים שני בני זוג. אני כמעט בטוחה שזה אותו אדם".

מספר ימים אחרי הרצח, אמרה לוי כי "אני מאוד מקווה שהמשטרה פיענחה את הרצח הזה. צריך לסגור את המעגל כדי שזה יפוענח. אני חושבת שזה משהו לאומני, באותו רחוב נדקרה נערה 36 שעות קודם". עוד הוסיפה, כי "אתם יודעים יותר מאיתנו על מה שקרה שם. אני אשמח אם יעדכנו אותנו יותר".

שכנם של בני הזוג כדורי, פרדי ברוך, אמר בראיון לחברת החדשות כי "הדלת הייתה פתוחה ושניהם צעקו, זה קרה בשעה 12 בצהריים. יש לי ייסורי מצפון שלא נכנסתי. אני באתי, דחפתי אותך (את אשתו) עם הקלמנטינות, שמעתי אותה צועקת, את תמר כדורי, את שניהם צועקים. זה היה רגע קריטי. אולי הייתי משלים ביניהם. אני אוכל את הלב שלא נכנסתי. הדלת היתה פתוחה, אמרתי לאשתי בואי תיכנסי, יש צעקות. שמעתי צעקות שלה. של גברת כדורי. אני לא ישנתי בלילה. שמתי פה מערוך, מהפחד".