במסגרת השלמות החקירה בפרשת אסון השיטפון בנחל צפית באפריל אשתקד, בו נהרגו 10 בני נוער, נחקר גם מנהל המכינה יובל כאהן בחשד להריגה, כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. כזכור, המשטרה המליצה להעמיד לדין אותו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ואת המדריך בחשד להריגה.

על פי הפרסום, הפרקליטות עלתה שלב והורתה לחקור גם את המנהל בחשד להריגה ויש מי שסבור בפרקליטות שצריך להאשים את השניים בהריגה. העניין נמצא בפני פרקליט המדינה שי ניצן שצפוי להכריע בעניין בשבועות הקרובים.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי תוקם ועדת בדיקה ממשלתית לחקירת אסון השיטפון.

בחודש שעבר פורסמו מסקנות הוועדה המיוחדת בראשות מפכ"ל המשטרה לשעבר, שלמה אהרונישקי, שבדקה את התנהלות המכינות הקדם צבאיות והפיקוח עליהן. הוועדה הוקמה על ידי מועצת המכינות הקדם צבאיות וקבעה כי "משרדי החינוך והביטחון, שאחראים על המכינות באופן כולל, לא יורדים על פי רוב להנחיות פרטניות שמגובות בנהלים בכל הקשור לפעילות המכינות ולנושאי בטיחות כוללים".

בדוח הנוקב נמתחה ביקורת קשה על ההתנהלות בסוגיית המכינות הקדם צבאיות, על רקע מספרן הגבוה והיעדר פיקוח מספק. "במצב של ריבוי עמותות קטנות, המנוהלות בהתנדבות, לרוב בתמרון ושליטה מלאים של ראש המכינה והיעדר בקרה ופיקוח יעילים – מביאים לחיסרון הקוטן", מתריעה הוועדה – "במצב של פיזור עמותות קטנות קיים קושי מובנה לקיים לקדם סטנדרטים ראויים מקצועית, חינוכית וניהולית".