פרשת ההתעללות המזעזעת בקשישים בבית האבות נחשפה היום (שני) כאשר כעת עולה כי הראיות בחקירה נאספו לאורך זמן על ידי שוטר סמוי שהועסק בבית האבות כעובד תחזוקה. חקירת המשטרה החלה בעקבות שבבי מידע שהגיעו אל החוקרים ומאחר ומדובר בקשישים ללא אפשרות תקשורת, נפתחה חקירה סמויה, בעטיה הוחלט כאמור על השתלת סוכן. 



במהלך כחודשיים אסף הבלש ראיה אחר ראיה עד אשר הרכיב פאזל, בו הוא מתעד אירועים קשים של התעללות בקשישים. ברגעים שבהם הוא היה צריך לשחרר סתימה מביוב, או לתקן צנרת, או להחליף מנעול, תיעוד בו בזמן השוטר אירועים חמורים של התאכזרות פיזית בקשישים, הטלת הקשישים למיטותיהם, אגרופים לפניהם, סטירות עם כף יד פתוחה, מכות קשות ברגליים ובידיים וכל זאת כשהם לא מסוגלים להגיב. 



הסוכן עצמו סיפר על רגעי אימה של משש, בהם הוא לא יכול לעזור לקשישים, ומאידך רואה קשיש חסר ישע מול עובדים, שפשוט מכים אותם. אלו רגעים בלתי נשכחים, שאיתם הוא היה צריך להתמודד תוך כדי מילוי המשימה הזאת, על מנת לגבש ראיות מוצקות להפללת החשודים.



"מעריכים שקשישים נוספים נפלו קורבן למעשים האלו"



החשודים בפרשה שנעצרו היום הם תושבי לוד, ראשון לציון ורמלה, הנמצאים בין גילאי 33-50. בין העצורים אח מוסמך וארבעה מטפלים סיעודיים. כמו כן, המשטרה מתכוונת לזמן לעדות את בעלי ומנהלי המקום. בשלב זה הם לא חשודים באירוע.


גורם במשטרה מציין: "התמקדנו בחקירה בשני קשישים לגביהם היה לנו מידע רב, ובמסגרת פעילותו הסוכן הצליח לתעד את העבירות החמורות והיחס המחליא שבו נהגו עובדי המוסד, בהם כאמור אח מוסמך וארבעה מטפלים".

גורם נוסף במשטרה מוסיף: "לנוכח המציאות שנחשפנו אליה, כאשר אותם מטפלים ואותו אח מן הסבירות שלא היה להם משהו אישי נגד הקשישים האלו, אנו מעריכים כי מדובר בדפוס התנהגות אלים ומזעזע של אותם חשודים. לאור כך אנחנו גם מעריכים שישנם קשישים נוספים שנפלו קורבן למעשים האלו, ולכן מעצר החשודים היה חשוב ונחוץ כדי להרחיקם מהמקום ולמנוע פגיעה מיותרת בקשישים".