פרשת ההתעללות בבית האבות הגריאטרי בשפלה, שוב האירה את אחת הבעיות הקשות שיש בתוך המוסדות האלה. קשישים ספגו מכות, התעללויות, שמיכות על הפנים, ואינספור אירועים קשים, אשר תועדו על ידי שוטר סמוי שעבד במקום, ולעיתים אף היה צריך לצפות בדברים בלי להתערב. איילה חסון ראיינה הבוקר (שלישי) את סגן ניצב ניב שגיב, אשר הפעיל את הסוכן, והביא למעצרם של חמישה עובדי המקום, אחד מהם אח מוסמך.



אני מאבדת את זה כשאני רואה תמונות כאלה. בא לי לבוא להארכת המעצר ולעשות מעשה

"לפני מספר שבועות הוחלט בפיקוד משטרת ישראל לחקור חשד לעבירות של התעללות ותקיפה בחסרי ישע. החדרנו סוכן סמוי לבית האבות. שם בית האבות אינו משנה כי חקירה דומה נעשתה גם לפני השנה והגענו לממצאים דומים. הסוכן פעל במשך מספר שבועות כעובד תחזוקה במקום ובמהלכם הצליח לתעד מספר אירועים של התעללות בקשישים חסרי ישע. באחד מהמקרים לא יכולנו להמשיך ולסבול את האירוע והיינו חייבים להפסיק אותו מיד עוד במהלך הפעילות הסמויה של הסוכן. עכבנו לחקירה את העובד ובאמצעות בית המשפט הרחקנו אותו מהמקום".

מה הוא עשה?
"השתמש בכוח בצורה מופרזת בקשיש שהוא טיפל בו במכות ובאגרופים. מדובר בקשישים חסרי משפחה, דבר שלהערכתי יכל היה למנוע את המקרה הזה. במקרה הזה החלטנו להרחיק את העובד מיד".

שלחו אותם רק למעצר בית. הייתי שולחת בהם את הציבור
"את מדברת מתוך הלב, כשאני מנתח את האירוע וצריך לקבל החלטה אני פונה לבית המשפט והפרקליטות. בית המשפט נעתר לבקשתנו להרחיק את האנשים מבית החולים הגריאטרי ולאסור עליהם לעסוק במקצוע לפחות בארבעה מתוך חמישה מקרים. אני מניח שהפרקליטות תקבל את החלטותיה בימים הקרובים".
לסיכום ציינה איילה: "רק מזכירה שבצפון זה הסתיים בכך שאותם עובדים לא הורשעו בכלום למרות כל החבטות. איפה הצדק?"