בית משפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) בשמונה ימים את מעצרו של ערפאת ארפאעיה בן ה-29 מחברון, שרצח את אורי אנסבכר ז"ל לפני כשבועיים בעין יהל בירושלים.



מעצרו של ארפאעיה הוארך בפעם השנייה לאור בקשת המשטרה לפיה, יש עוד הליך לא קצר, בעיקר בתחום הפורנזי, כדי להביא לסיום החקירה. החשוד מסר שתי הודאות במשטרה לפני כשבוע ושחזר את רגעיה האחרונים של אנסבכר. הוא הודה הן בביצוע הרצח והן בתקיפה מינית של הקורבן.



נציג המשטרה אמר כי "הרבה פורנזיקה יש לבדוק בתיק הזה, וזה לוקח זמן, מה גם שהדוח הפתולוגי טרם התקבל". השופט התייחס לדבריו וציין: " בדיון הקודם נקבע קיומו של שלד סביר ואף למעלה מכך בעבירות המיוחסות. כיום הוצגו תוצאות חקירה המחזקות את החשד הסביר לרקע לאומני".



בית המשפט הוסיף כי "נסיבות המעשה וחומרתו מצדיקים הארכת מעצר, לשם ביסוס התשתית הראייתית הפורנזית וקבלת הממצאים מהבדיקות השונות, אך גם פעולות החקירה האחרות הנדרשות להשלמתה של החקירה מצדיקות הארכת מעצר מחשש משמעותי לשיבוש ההליכים". מנגד, עיון בתכנון המשך החקירה מגלה, כי לפחות חלק מן הפעולות ניתן לבצע במקביל להשלמת החקירה לקראת הצהרת תובע או הגשת כתב אישום.



פרקליטו של החשוד אמר כי "לאור הודאתו של החשוד, תפיסת כלי הרצח, בחינת הזירה והחקירות, אין שום שינוי מהארכת המעצר הקודמת. לא מבין איך יש פעולות מאז הרצח. הפרקליט התייחס לפרסום בכלי התקשורת ואמר שעצם זה שיש הד תקשורתי סביב הרצח לא מצדיק הארכת מעצר, וכי החלק העיקרי הושלם עוד לפני הארכת המעצר הקודמת. בית המשפט התייחס לדברי המשטרה והשב"כ בדבר הארכת המעצר ואישר אותה כאמור.