משפטו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, נפתח הבוקר (ראשון) בבית המשפט השלום בראשון לציון, זאת לאחר שהוגש נגדו ונגד בת זוגו כתב אישום בגין יציאה וכניסה לבתי חוקית לישראל וקבלת דבר במרמה. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה על ידי פרקליט המדינה שאימץ את המלצת פרקליטות המחוז להגישו.


לפי כתב האישום, ביקשו השניים לפעול להסתרת שהותם המתוכננת בחוץ לארץ, וזאת כדי להשיג לעצמן תועלת בקשר לסכסוך גירושין בו מצוי נוה עם אשתו. לשם כך, החליטו השניים בתיאום מראש לפעול יחד במרמה לצורך יציאת וכניסת הנאשמת מגבולות ישראל מבלי שמעבריה יתועדו באופן רשמי, וכך ישתקף שרק נוה ביקר מחוץ לארץ. 

בתוך כך, הגיעו נוה ובת זוגו בשתי הזדמנויות שונות, בתכנון מראש, לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר בעמדה והונפק עבורו גייט פאס. בת זוגו, כך על פי המיוחס בכתב האישום, לא הזדהתה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות הגייס פאס שהונפק עבור נוה וניתן לה על ידו, וכך עזבו את שערי המעבר.
עוד מצוין בכתב האישום כי בעת שחזרו נוה ובת זוגו לישראל, בקרית גבול ששהתה במקום הבחינה בהתנהלותם ותשאלה אותם בנושא. בתשובה לשאלותיה "היתמם" נוה, על פי כתב האישום, והציג מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען כי הוא בכלל לא מכיר את בת הזוג שהייתה איתו. עם זאת, השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה. 

נוה התפטר מתפקידו לאחר שנחקר בחשד לעבירות של שוחד מיני, מרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת "מין תמורת מינוי". נוה חשוד בכך שפעל לקידומה של שופטת ועורכת דין בכירה בתמורה לקיום יחסי מין עמם, כל זאת תוך ניצול מעמדו והשפעתו על הוועדה למינוי שופטים.