המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי מסתמן שישנה תשתית ראייתית נגד נהג האוטובוס ונהג הרכב הפרטי שהיו מעורבים בתאונה הקטלנית בה נהרגו שתי נשים ונפצעו 41 אחרים, בחשד לגרימת מוות ברשלנות. עוד מסרה המשטרה, כי היא צפויה לסיים בימים הקרובים את חקירת התאונה שאירעה לפני כשבועיים ולהעביר אותו לפרקליטות. כפי שעלה בראשית החקירה, במשטרה סבורים כי שני הנהגים תרמו לגרימת התאונה, כאשר נהג האוטבוס חשוד בכך שלא שמר מרחק ולא נסע במהירות המתאימה לדרך, ואילו נהג הרכב הפרטי עצר תוך סיכון נהגים אחרים בשול צר בצד שמאל של הדרך ובכך תרם אף הוא לגרימת התאונה. 



יום לאחר התאונה הקשה נחקר נהג האוטובוס של חברת "קוים" על ידי בוחני תנועה מאגף התנועה במשטרה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בתום תהליך החקירה, שוחרר הנהג לביתו בתנאים מגבילים ורישיונו נשלל ממנו לתקופה של 90 ימים. 



כזכור, בתאונה נהרגו רחלי גוטמן בת ה-29 ורוחמה רוזן בת ה-27 ממודיעין עלית. שניים מן הפצועים נפגעו באורח קשה, אחד מהם, בשנות ה-20 לחייו, פונה כשהוא בהכרה מעורפלת לבית החולים הדסה עין כרם הפצוע קשה הנוסף פונה לבית החולים שערי צדק. חמישה נוסעים נפצע בינוני ו-34 קל, והם פונו לבתי החולים בירושלים, וכן לאסף הרופא, שיבא ואיכילוב. אחד הפצועים הוא תינוק. לוחמי האש פעלו לחילוץ לכודים שנלכדו תחת האוטובוס ומסוק צבאי הוזנק לפינוי הפצועים.



פרמדיק מד"א פאדי דקידק, שהגיע בניידת טיפול נמרץ הראשונה למקום התאונה סיפר: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו אוטובוס הפוך על צידו על מעקה הבטיחות בצד הכביש. הייתה המולה גדולה, חלק מנוסעי האוטובוס יצאו עצמאית וחלקם בעזרת פרמדיקים שלנו וחיילים שנקלעו למקום. כוחות הכיבוי שהגיעו מהר למקום סייעו לנו לחלץ את שאר הנפגעים כששתי נשים, אחת בשנות ה 50 והשנייה כבת 30 נלכדו בחלקו האמצעי של האוטובוס. תוך החילוץ המורכב והממושך נכנסו לאוטובוס וביצענו בהן בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים, המשכנו לבצע סריקה באוטובוס ומלבד אותן שתי נשים כולם חולצו ויצאו החוצה. בין הפצועים הייתה תינוקת כבת שנה, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלה בראשה, תוך טיפול רפואי פינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל. שלושה גברים היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות קשות בפלג גופן העליון, שאר הנפגעים ישבו בצד הכביש והכוחות שלנו ביצעו מיון ראשוני והעניקו להם טיפול רפואי ולאחר מכן פינינו אותם לבתי החולים".



אליעזר סאמט, מזק"א, סיפר לאחר התאונה ברשת ב': "אני בתוך האוטובוס כרגע, שתי ההרוגות פונו. אנחנו צוות של זק"א שם, במלאכת הקודש הקשה מכל. זירה מאוד מאוד קשה. לא יודע אם רואים את זה, אבל גדר הבטיחות נכנסה לתוך האוטובוס מהגג, כשהוא נפל, וכנראה שזה מה שגרם למוות. זירה מאוד קשה, והמתנדבים עושים פה עבודת קודש".



"זה כמו שדה קרב, עשרות פצועים, חלק בתוך האוטובוס, חלק בחוץ, היתה המולה גדולה מאוד. האוטובוס שכב על עצמו, והחצי שלו בתוך שול הכביש, בתוך התעלה, היה חשש שהוא יתהפך איתנו, אז קשרו אותו למנוף, עם שרשרת חזקה, ואנחנו עם מד"א, והמחלצים, וכולנו עבדנו כתף אל כתף. כרגע אנחנו היחידים שנשארו פה בזירה".