מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום ׁ(שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד חיים דמקינר, בן 55 מנהריה, בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות מין באמצעות האינטרנט. בכתב-האישום, הכולל 39 אישומים, מתואר כיצד הנאשם הצליח ליצור קשר ולפגוע מינית בלמעלה מ-30 קטינות בגילאים 10 עד 17 ושלוש בגירות תוך שימוש באחד או יותר מחשבונות האינסטגרם הפיקטיביים שיצר לעצמו. הנאשם ביצע שורה של עבירות מין באותן קטינות ובגירות, על ידי כך ששכנע אותן להתפשט, ולעתים שכנע אותן לבצע אונס ומעשה סדום בעצמן, לצלם עבורו את המעשים המיניים ולשלוח את הסרטונים אליו. כמו כן, ניסה הנאשם ליצור קשר ולפגוע מינית בעוד עשרות קטינות נוספות.



על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עורכות הדין סתיו גרוסמן-גלמן ואדר לר, במהלך ארבע השנים האחרונות, בעשרות רבות של הזדמנויות, פתח הנאשם מגוון חשבונות מזויפים באינסטגרם, כשהוא לובש מגוון זהויות בדויות: פעם של דוגמן אמריקאי, פעם של נער צעיר, פעם של נערה או ילדה. הנאשם השתמש לסירוגין בחשבונות אלה במטרה "לצוד" נערות קטינות, בעיקר בטווח הגילאים 18-10, ולעתים גם בגירות, בעלות חשבון באינסטגרם, לפתותן במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום מלא או חלקי, ולבצע בעצמן מעשים מגונים, מעשי אינוס וסדום.



כתב האישום מתאר את השיטתיות והנחישות שבה פעל הנאשם, אשר לאחר שנתקל בסירוב מצד הקטינות, עמן יצר קשר בזהות בדויה מסוימת, נהג לשוב ולפנות אליהן באמצעות זהות בדויה אחרת באינסטגרם. לעתים, בזכות הניסיון הנוסף, עלה בידו לרמות את הקטינה שעמה יצר קשר ולהביאה לבצע מעשים מיניים בעצמה.



על מנת לרכוש את אמונן של הקטינות הנפגעות, ולזכות בשיתוף פעולה מצידן, השתמש הנאשם בשפה התואמת את גילן, התעניין בהן, החמיא להן על הופעתן החיצונית, ושיתף אותן בפרטים כוזבים על אודות הדמות אותה גילם. בחלק מן המקרים, במטרה להשיג את הסכמתן לשלוח לו תמונות אינטימיות, שלח להן הנאשם תמונות וסרטונים מיניים של נערות, שאותם השיג מקורבנותיו. הנאשם עשה זאת תוך שהוא מתחזה בעצמו לאותה נערה שמופיעה כביכול בתמונות ובסרטים המיניים. נוסף על אישומים אלה, הנאשם מואשם גם בהחזקה של מאות תמונות וסרטונים פדופיליים במחשבו.



בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינו עוה"ד גרוסמן-גלמן ולר כי "מעשיו של המשיב מקימים נגדו את עילת המעצר לפיה קיים יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את ביטחונן ושלומן של קטינות באשר הן. המשיב המשיך בביצוע המעשים המפורטים בכתב האישום עד ליום מעצרו, תוך ניצול בוטה של תמימות הקטינות והצגת מצג שווא כלפיהן. מעשיו של המשיב, היקפם הרב ונסיבותיהם, ובכלל זה משך הזמן בו ביצע את המעשים, כשהוא מצליח להסתירם, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו ועל הדחפים המיניים השולטים בו, כשברור שהוא נעדר כל יכולת להימנע ממימושם. המשיב גילה מוטיבציה גבוהה "לצוד" את הקטינות שבהן ביקש לפגוע מינית, וכך, בחלק מהמקרים, כאשר נתקל המשיב בסירוב מצד הקטינות בעודו מציג את עצמו בפניהן כגבר צעיר, פנה אליהן המשיב בשנית והציג את עצמו כנערה בת גילן. זאת ועוד, ניכר כי המשיב ניצל לרעה במיומנות את מאפייניה של רשת האינסטגרם, ככזו המאפשרת לו להסוות את זהותו האמיתית ו"לדלג" מקטינה לקטינה ובכך להעצים את פגיעתו המינית ולהרבותה."