במשרד המשפטים נערכים לפרסם כבר מחר את החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת תיקי החשוד בהם הוא חשוד. אם לא יחולו התפתחות ושינויים בלתי צפויים, ההחלטה הדרמטית תימסר כאמור מחר.



פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו במכתב ליועמ"ש מנדלבליט ודרשו שבניגוד לנוהל, חומרי החקירה לא יעברו לסנגורים של הנאשמים יחד עם ההחלטה על השימוע עד לאחר מערכת הבחירות. לטענתם, מדובר בצורך חיוני על מנת למנוע את הדלפת החומרים על ידי גורמים בעלי העניין מתוך מטרה להשפיע על מערכת הבחירות שנמצאת בעיצומה. ל"מעריב און-ליין" נודע כי מנדלבליט טרם קיבל החלטה בעניין, אולם מדובר בבקשה שיש בה ממש וייתכן שייעתר לה. מצד שני, משמעות אי העברת חומרי החקירה היא למעשה הקפאת ההליך, כיוון שאם הפרקליטים לא יוכלו לקבל ולעיין בחומרי החקירה, לא תהיה להם יכולת להיערך ולהתכונן לשימוע.



פרקליטי נתניהו שוקלים, במידה ומנדלבליט לא ייעתר לבקשתם, לפנות בצעד חריג ותקדימי ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר ולדרוש צו מניעה נגד פרסום החומרים בטענה שמדובר בתעמולת בחירות אסורה.



עוד הוחלט על ידי נתניהו ופרקליטיו כי לא תוגש עתירה לבג"ץ נגד החלטת היועץ מנדלבליט לערוך את השימוע לפני הבחירות. הסנגורים השתכנעו כי הסיכויים לקבלת העתירה נמוכים מאוד, וקיים סיכון לא קטן כי נתניהו יתבזה במסגרת ההליך בבג"ץ.



נתניהו עודכן אמש על הכוונה להודיע על הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע מחר, וזו ככל הנראה הסיבה שקיצר את המסע המדיני למוסקבה, והוא ישוב לארץ מחר. רשמית נתניהו לא קיבל הודעה ממשרד המשפטים על ההחלטה הקרבה ובאה, ועוד יעודכן על כך רשמית סמוך מאוד לפרסום הפומבי, כפי שמקובל בתיקים אחרים.



גורמים במשרד המשפטים מעריכים כי במסגרת הודעת היועץ על השימוע בתיקי האלפים, הוא יודיע אף על סגירת התיק נגד ח"כ איתן כבל בפרשת 2000. אולם יש להדגיש כי מדובר בהערכה בלבד, וח"כ כבל לא עודכן על כך אף שגם סנגוריו מעריכים כי התיק בעניינו ייסגר מחר.