המשטרה מתכוונת לסכם את תיק החקירה בעניינו של חבר הכנסת דוד ביטן לפני הבחירות. על פי החלטת המשטרה, יש בכוונתה להעביר ליועץ המשפטי לממשלה את המלצותיה בחקירה האמורה עוד לפני הבחירות. גורמים במשטרה ציינו כי "התיק טרם התגבש, אולם הכוונה היא לסיימו ולהעביר את ההמלצות עוד לפני הבחירות".



ביטן אמר בתגובה כי "לא מדובר בהחלטה, זו הדלפה. מהיום הראשון, ב-17 בדצמבר, המשטרה אמרה שההמלצה תהיה כזאת. לשם מה החקירה?".
כשנשאל האם קיבל שוחד, השיב: "לא לקחתי שום דבר".

כזכור, מדובר בתיק חקירה שהחל בעקבות מידע שזרם למשטרה, על שורה של עבירות שוחד וקבלת טובות הנאה שביצע ביטן, לכאורה, בתקופת כהונתו כסגן ראש עיריית ראשון לציון.

ביטן שומע לראשונה על הדיווחים בעניינו. צילום: אריק בנדר
ביטן שומע לראשונה על הדיווחים בעניינו. צילום: אריק בנדר


כמו כן, התיק עסק גם בקשר שקשר ביטן במהלך כהונתו כחבר כנסת, כך על פי החשד שעלה מהחקירה, עם איש העסקים, עד המדינה הראשון בפרשה, משה יוסף, אשר שימש כמתווך בינו לבין גורמים שונים שביקשו את עזרתו של ביטן, ובתמורה הועברו לביטן כספים. 
המשטרה ידעה על פגישות שקיים יוסף עם ביטן בחנות הרהיטים שלו, ובהן השניים שוחחו על כספים שיועברו לו על כספים שיועברו לביטן לכאורה. החקירה גלשה לתחומים שונים, לרבות מקרה שבו סייע לכאורה ביטן ליזם דרור גלזר בקבלת הטבות בבנייה בעיריית תל אביב. גלזר חתם אף הוא על הסכם עד מדינה.