כ-42 חשודים בחברות בארגון פשיעה השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר באפליקציה "טלגראס" הנותנת פלטפורמה למכירת סמים מסוכנים נעצרו אתמול. בין העצורים א.ח, שטען כי חברתו א.ק רצחה את הנערה תאיר ראדה בבית הספר "נופי גולן" בקצרין בשנת 2006, וראש הארגון, עמוס דור סילבר, שנעצר במסגרת ביקור שלו באוקראינה. ראש מחלקת פשעים ימ"ר צפון, רב פקד עוזי הדר, ועורך דין ירון פורר, המייצג את א.ק, התייחסו ב-103FM לפרשה ולחשדות המופנים נגד החשודים.



רב פקד הדר: "מדובר בארגון פשיעה שעבד כארגון מסודר בצורה חשאית ומחתרתית. במהלך פעילותו העבריינית נמכרו סמים מכל הסוגים ומכל המינים, לרבות סמים קשים. חלק גדול מהסמים שנמכרו הם סמי הזיה מסוג אקסטזי, LSD, קוקאין, סמים פסיכודליים נוספים ובין היתר גם נמכר קנאביס. השם 'טלגראס' הוא סוג של הטעייה. התשתית עצמה הייתה באפליקציית טלגרם ודרכה סחרו בסמים בצורה מאורגנת. ראש הארגון ניהל את הפעילות, מנהלים שהיו תחתיו עסקו כל אחד בתחום ספציפי. היה שם מערך כספים ודוברות. הכל עבד בצורה מאוד מתוחכמת".



הארגון כלל אנשים עם עבר פלילי או אנשים נורמטיביים?


רב פקד הדר: "הכל מהכל, גם וגם. חשוב להבהיר שהמשטרה לא יצאה לפעילות כזו כדי לחפש משתמשים. מטרת החקירה היא להגיע למפיצים. למפיצים ממש לא משנה למי הם מוכרים וחשוב לציין שאותו ארגון מכר סמים גם לקטינים, דבר שבחברה מתוקנת נחשב לטאבו. לקטינים לא צריך למכור סמים ועל זה אין ויכוח. ברגע שארגון כזה שם לעצמו למטרה להעצים את הפעילות הכספית ולמקסם רווחים כלכליים זה אומר שכל האמצעים כשרים, כולל מכירת סמים קשים ומכירת סמים גם לקטינים".



מה ההיקף הכלכלי של הפעילות?


רב פקד הדר: "מיליונים רבים".



יש עדויות והוכחות לכל העצורים או שהם ישוחררו בעוד יומיים?


רב פקד עוזי הדר: "העולם המשפטי שונה מהאמת התקשורתית. העבודה שנעשתה הייתה עם המון השקעה כדי להביא לחשיפת האנונימיות של כל העוסקים במלאכה ועל מנת לייצר מספיק ראיות כדי לבסס תשתית ראייתית כנגד אותם חשודים".





מה לגבי א.ח.? הוא גם חשוד שנעצר.


רב פקד הדר: "אני לא רוצה להיכנס לעניין הזה. המשטרה יודעת את הזהויות של כל מי שמכר".



עו"ד פורר: "חושדים שמרשי היה חלק מהמנהלים הבכירים שהפעילו את אפליקציית 'טלגראס'. מרשי מכחיש מכל וכל את מה שמיוחס לו. הוא טוען שהוא לא היה מעורב. מרבית דרג המנהלים הם אנשים ללא עבר פלילי. היה צריך לבחון את הנוף האנושי. אנשים שלא נגעו בסם ולא ראו את הסם. הם העניקו את הפלטפורמה כדי שהסחר יתבצע. לייחס להם טענה שהם סחרו בסם זה משפטית לא נכון".



אתה מייצג את א.ח. בתיקים נוספים בסוגיית רצח תאיר ראדה והקשר עם א.ק.?


עו"ד פורר: "אני מלווה את מרשי דרך ארוכה. התיקים הללו כבר התבררו כלא נכונים. אין כתב אישום ואין שום בסיס לטענות. יכול להיות שבשולי הדברים היה גם סחר בסמים קשים. אין לי את כל התמונה אך אין לי ספק שכולם היו חסרי עבר פלילי והתעסקו רק בגראס. זה נוף אנושי לגמרי אחר".



לא מתייגים אדם רק כי הוא נראה או לא נראה עבריין. קצין המשטרה אמר לנו שהמכירה כללה גם סמים קשים ודבריך לא מדויקים.


עו"ד פורר: "זה היה בשוליים ולא היה לב העניין".



רב פקד הדר: "אני יכול לציין לסיום שחלק ניכר מאוד הינם סמים קשים שלא משתייכים למשפחת הקנאביס וכפי שכבר ציינתי, התבצעה מכירה גם לקטינים".