זעזוע בוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה: השופט בדימוס עוני חבש, שעמד בראשות הוועדה שהחליטה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל תרומות למימון הוצאותיו המשפטיות התפטר מתפקידו וטען כי הוא עשה זאת בשל לחצים פוליטיים, כך דווח הערב (שבת) בחדשות כאן 11. כזכור, ועדת ההיתרים אסרה על נתניהו לקבל תרומות משני אנשי עסקים המקורבים לו למימון הוצאות המשפטיות בשלושת התיקים בהם הוא מואשם בכפוף בשימוע בעבירות של טוהר המידות, תיקי 1000, 2000 ו-3000.



נתניהו ביקש מהוועדה לאשר לו לקבל מיליון דולר מאותם אנשי עסקים, אחד מהם בן דודו נתן מיליקובסקי, אולם הוועדה דחתה את בקשתו פעמיים פה אחד. בהחלטותיה הסתמכה הוועדה על תקדימים ועל העובדה שמהצהרות ההון של נתניהו לומדים שהוא איש אמיד. ביום שני הקרוב ישמעו שופטי בג"ץ את עתירת בנימין נתניהו נגד ועת ההיתרים, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בעניין דחיית בקשת ראש הממשלה להתיר לו לקבל מיליוני שקלים מקרוב משפחה, נתן מיליקובסקי ומאיש עסקים מחו"ל.

החזיקו יחד מניות בתאגיד פלדה

בדחיית הפנייה הראשונה של נתניהו כתבה הוועדה כי "ככלל, לא מדובר בסוג העניינים שהוא מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית. הדברים יפים גם לענייננו. כפי שנקבע בעבר, נדרשות נסיבות אישיות ייחודיות וכבדות משקל ביותר כדי לחרוג מכך. נסיבות כאלה כלל לא הוצגו בפני הוועדה. מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון. על בסיס כל הטעמים שלעיל הוחלט לדחות את הבקשה".

ההחלטה השנייה אף חשפה כי נתניהו ומיליקובסקי היו שותפים עסקיים והחזיקו יחד במניות בתאגיד פלדה, וכי ראש הממשלה אף לווה כסף מבן דודו על מנת לשלם מס. מלבד זאת, מתברר כי נתניהו ביקש בקשת מימון דומה כשכיהן כשר האוצר מחמישה תורמים, בהם מיליקובסקי, ונדחה. מבקר המדינה, שהחליט לסרב בפעם השנייה לבקשתו של נתניהו, גם דורש מרה"מ להחזיר את הכסף שקיבל לפני הגשת הבקשה, ללא היתר, מקרוב משפחתו.