הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית המשפט במחוזי בתל אביב נגד רוצחי סמר חטיב בחודש מאי 2018 ביפו. הנאשמים, קרובי משפחתו של בן זוגה לשעבר, עיסאם חג'אג'. על פי כתב האישום, 2017-2012 ניהלו חטיב וחג'אג' קשר זוגי. השניים נפרדו, ובעקבות כך החליטו בני משפחתו של חג'אג' לנקום בחטיב ולגרום למותה. בסוף מאי 2018 קשרו הנאשמים קשר לגרום למותה של חטיב על ידי הטמנת מטען חבלה במשקל 800 גרם מתחת לרכבה והפעלתו. אולם זמן קצר לאחר מכן, אותר מטען החבלה ונוטרל על-ידי שוטרים שהוזעק לזירה.



הקושרים לא נבהלו מכך, ו-12 שעות לאחר מכן פעלו שוב כדי לגרום למותה של חטיב. הפעם, הם הצטיידו בשני אקדחים ובטלפון נייד ללא בעלות מזוהה. בשעה 21:30 זיהו הנאשמים את חטיב ברכב של חברתה. כמה דקות לאחר מכן, בעת שחטיב וחברתה המתינו ברמזור במחלף עין הקורא, יצאו הנאשמים כשהם רעולי פנים וכל אחד מהם אוחז אקדח, ירו לעבר חטיב וחברתה עשרות יריות, אשר פגעו בהן, בכוונה לגרום למותן בדם קר. כתוצאה מהירי, נהרגה חטיב במקום ואילו חברתה נפגעה קשות והיא לקתה בשיתוק בשתי רגליה.



בבקשת הארכת המעצר נכתב כי ארבעת בני המשפחה "פעלו בצוותא כחוליית חיסול מקצועית, מאורגנת ונטולת מורא, תחילה תוך שימוש במטען חבלה רב-עוצמה, אשר הוטמן מתחת לרכב המנוחה, אשר הפעלתו לא צלחה, ולאחר מכן תוך שימוש בשני אקדחים, אשר באמצעותם נורו עשרות יריות שגרמו למותה של המנוחה. לשם השגת מבוקשם, לא היססו לירות גם לעבר החברה שנמצאה עם המנוחה ברכב ולנסות לרצוח אף אותה, תוך שנגרמו לה חבלות חמורות ונכות קשה. כך גם לא היססו המשיבים לסכן אזרחים חפים מפשע, מעצם הנחת מטען חבלה באזור מגורים שבו חולפים עוברי-אורח וכן ירי של עשרות יריות בכביש מרכזי".



מלבד זאת, כתב האישום מייחס לנאשמים, כל נאשם על פי חלקו בכתב האישום: קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון רצח, החזקת נשק, נשיאת נשק, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.