חמישה בכירים בחברה קדישא מערבית ליהודי צפון אפריקה בבית העלמין גבעת שאול בירושלים, בהם יו"ר החברה, מנכ"ל והגזבר וכן שני קבלני קבורה נעצרו היום (ראשון) בתום חקירה סמויה שניהלו חוקרי מחלק ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה בחשד לעבירות של פגיעה בשטחי קבורה והזזת קברים לצורכי מסחר בחלקות קבורה חדשות לכאורה. בנוסף נעצרו שני עובדי המועצה הדתית בעיר סמוכה לירושלים בחשד לביצוע עבירות של בסחר בחלקות קבורה בניגוד לחוק. 
 
בעקבות מידע ותלונות שהגיעו אל מחלק ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה נפתחה חקירה במהלכה עלה חשד לפיו עובדים בכירים בחברת קדישא המערבית ליהודי צפון אפריקה, מחללים קברים של ילדים משנות ה-70, וכל זאת כדי לסחור בחלקות חדשות כביכול בתעריפים מופקעים מול תושבי חוץ שאינם מתגוררים בישראל. 
 
במסגרת החקירה נאספו ראיות כנגד יו"ר החברה, המנכ"ל וגזבר החברה מהן עולה החשד לפיו השלושה העבירו הנחיות לשני קבלנים מטעמם להסיר מצבות של ילדים משנות ה – 70, לצקת במקום משטח בטון ועליו להעמיס חול על מנת ליצור לכאורה שטחי קבורה חדשים. עוד עלה החשד לפיו המעורבים, מכרו את החלקות החדשות ליהודי המתגורר בצרפת בסכום של כ-100 אלף שקלים לכל חלקה במקום כ-16 אלף שקלים, מחירה של החלקה לתושב ישראל.
 
החקירה העלתה כי החשודים ביצעו מכירה של תשע חלקות קבר בשיטה דומה ובכך גרפו לכיסם לכאורה מאות אלפי שקלים בדרכי עורמה. במהלך חקירת המשטרה שהתנהלה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד חמישה חשודים בהם בכירים בחברה וקבלני עבודות, במקביל, ערכו החוקרים מגוון פעולות חקירה בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ובמיפויו, שבמהלכן עלה כי לאורך השנים האחרונות בוצעו שינויים שכללו הזזתם של קברים "בחלקה ד' החדשה" (קברי ילדים משנות ה-70).

עורך הדין יהודה שושן. צילום: עו"ד יהודה שושן
עורך הדין יהודה שושן. צילום: עו"ד יהודה שושן


משרדו של עורך הדין יהודה שושן המייצג מספר משפחות נפגעות מסר בתגובה: "מעבר לבעיה המוסרית הקשה של מי שאמור לשמור על כבוד המת ולאפשר למשפחות לפקוד את מקום קבורתו, התבצעו כאן עבירות פליליות חמורות לשם בצע כסף. כפי שפעלנו שתפתח חקירה והעבריינים ייעצרו כך נעמוד על הבאתם לדין  של המעורבים, לרבות מיצוי ההליך המשפטי והטלת עונשים חמורים".