מיקי גנור, שהיה עד אתמול המדינה בפרשת הצוללות, הובא היום (רביעי) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, שקבע כי הוא ישהה במעצר לפחות חמישה ימים נוספים. המשטרה כעת מייחסת לו את כל העבירות שיוחסו לו בתחילת הפרשה, בהן שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות חמורות נלוות. 

גנור נעצר אמש לאחר שהגיע למשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, וביקש לשנות פרטים מעדותו במסגרת הסכם עד המדינה. בבית המשפט ביקש נציג המשטרה, רפ"ק צחי חבקין, להאריך את מעצרו של גנור בחמישה ימים וזאת מאחר ש"גנור סתר פרטים רבים וראיות משמעותיות מעדותו במשטרה". 
 
עוד הוסיף חבקין "אתמול זומן החשוד לשיחה במשרדי היחידה במהלכה הוא העלה גרסה שונה ממה שאמר קודם לכן, ועל כן הוא נעצר. היחידה החוקרת לא תירתע ותפעל להגיע בכל דרך לחקר האמת. גנור החל לספר סיפור חדש, על אודות חשדות שכבר הועברו לפרקליטות. למעשה, היחידה החלה לחקור חדשות שנחקרו כבר לפני כשנתיים בעקבות ראיות חדשות ומהותיות שמסר החשוד, כולל מסירת הודעות כוזבות".
 
רפ"ק חבקין הוסיף וסיים "גנור סתר בצורה מהותית פרטים רבים מעדותו, והפוטנציאל שלו לשבש חקירה גבוה מאד". פרקליטו של גנור, עו"ד בועז בן צור, טען בבית המשפט כי הפרקליטה ציינה שגנור עומד מאחורי כל העדויות, אלא שיש לו הסתייגויות על פרשנויות. לדבריו "הוא לוקח סיכון בלתי מבוטל, אין כאן אלא ניסיון של המשטרה להתחשבן איתו על כך שהגיע כפי שהגיע למשרדי היאל"כ". עורך הדין בן צור ביקש לשחרר את מרשו. 
 
שופטת בית המשפט עינת רון, החליטה כאמור להאריך את מעצרו של גנור והסבירה כי לאחר ששמעה את הצדדים הגיעה למסקנה: "החשדות שהיו בעבר עומדים גם היום. בשורה התחתונה בפרשה הזאת טרם נאמרה המילה האחרונה על ידי גורמי האכיפה". נציין כי אמש הגיע פרקליטו של גנור בן צור אל משרדה של פרקליטת מחוז תל אביב עורכת הדין ליאת בן ארי וציין בפנייה כי עד המדינה בפרשת הצוללות מבקש לעדכן פרטים חדשים בעדותו. כאמור אמש טען גנור שלא שילם שוחד לאף גורם אלא קיבל שכר בגין שירותי ייעוץ שהעניק לאותם גורמים.



במשרדי יאל"כ קיבלו בתדהמה את בקשתו של גנור לשנות את גרסתו, ויחד עם זאת, גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אין בשינוי הגרסה כדי לפגום בתשתית הראייתית שהתבססה בתיק, שכן מעבר לעדותו של גנור הצליחו החוקרים לאסוף ראיות ולגבות עדויות נוספות שחיזקו את החשדות, כפי שהעלה גנור בעת שחתם על הסכם עד המדינה.

נזכיר כי במסגרת חקירת הפרשה מסר גנור למעלה מ-50 עדויות לחוקרי היאל"כ, ורק לאחר שסיים את עדותו החלו במשטרה לבצע מעצרים ולחקור מעורבים בפרשה. כאמור, עם תום החקירה החליטו במשטרה להעביר את התיק לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה עם המלצה להגיש כתבי אישום כנגד מספר מעורבים מרכזיים.

כעת לא ברור מה גרם בעצם לגנור, עד המדינה בפרשה, לבקש שינוי בגרסה מחוקרי היאל"כ. את השאלה זו תבחן בימים הקרובים המשטרה. יש לציין כי במסגרת הסכם חתימה על עד מדינה אישר גנור למשטרה ולפרקליטות לקבל הרשאה להשתמש בגרסה שלו במלואה, ובראיות שפרש בפניי החוקרים, גם אם יחליט לחזור בו מההסכם.