באחד הגנים בגוש דן נחשפה באיחור מה התנהגות אלימה של סייעת. הסיבה לגילוי המאוחר היא שהקורבן היא ילדה שהתפתחותה הלשונית מעוכבת מעט, ולטענת אמה, רק לאחרונה, כשהחלה לדבר, חשפה בפני הוריה את שעברה.
 
"לפי מה שבתי סיפרה לי, הסייעת הייתה משכיבה אותה בכוח, מכאיבה לה ביד ומכסה את ראשה בשמיכה", אומרת האם. "בינתיים הסייעת עברה לגן אחר, אז זו כבר לא בעיה שלי, אבל זו בהחלט בעיה של ילדים אחרים. מי שעובד עם ילדים לא אמור לפגוע איתם".
 
"הגענו עם הילד לבית החולים", מספר אב לילד בגן שסבל אף הוא מנחת זרועה של הסייעת, "ושם הבהירו לנו שמבחינה מקצועית מדובר בחשד לפגיעה בחסרי ישע, וכי יש לדווח על כך לרשויות. השוטרים אמרו שללא תלונה הם לא יקדישו לכך כל מאמץ. בזמנו סירבנו להתלונן והסתפקנו בכך שהסייעת עזבה את הגן. בדיעבד אולי היה מקום לחקירה פלילית. מצער לגלות שהיא עובדת עדיין עם ילדים. זה מעלה שאלות קשות לגבי התנהלותם של אנשי חינוך. לא שמים אדם כזה לעבוד עם ילדים, אלא אם אתה חסר רגישות כלפי חסרי ישע". 

"הגיע הזמן שהנהלת העיר תקיים את הבטחת הבחירות שלה". לילך קובה. צילום: הילה יניב

 

יו"ר פורום "הורים נגד אלימות", לילך קובה, מסרה: "במערכת החינוך מדברים על אפס סובלנות לאלימות, אבל בפועל אינה מפגינה נחישות במאבק החשוב הזה, כפי שמלמדת העברת הסייעת שעליה התלוננה האם לגן אחר. זו אינה הפעם הראשונה שבה אנו מגלים שדרך הטיפול של העירייה בבעיה היא הפיכתה לבעיה של ילדים אחרים בעיר. אני חוזרת ואומרת כי הגיע הזמן שהנהלת העיר תקיים את הבטחת הבחירות שלה ותיצור סביבה בטוחה ומוגנת בבתי הספר ובגני הילדים, ויפה שעה אחת קודם".
 
מהחברה שמפעילה את הגן נמסר בתגובה: "אנו מגלים אפס סובלנות בכל מקרה שבו עולה חשש, ולו הקטן ביותר, של אלימות, וכך נמשיך לנהוג בעתיד. לא ברור מדוע בחר העיתון דווקא בעת הזו לדווח על תלונה משנת הלימודים הקודמת. מיד עם קבלתה ערכנו בירור מקיף ויסודי של הדברים, מול כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות השעיה ודין משמעתי".

הכתבה המלאה היום ב"המקומון רמת גן"