דרמה נוספת בפרשת הצוללות: בית המשפט המחוזי בלוד החליט היום (חמישי) לשחרר מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, למעצר בית בן חמישה ימים, זאת לאחר שהשופטת קיבלה את הערר שהגיש בעקבות הארכת מעצרו אתמול. בית המשפט קבע כי ניתן להסתפק בחלופת מעצר ואין צורך להחזיקו בתא העצורים. במהלך הדיון חש גנור ברע והשופטת הרשתה להוציאו מן האולם ולאחר שהתאושש חזר לדיון. עם זאת בית המשפט הורה לעכב את שחרורו למעצר בית על מנת לאפשר למשטרה לערער לבית המשפט העליון.  


נציגת המשטרה בדיון, פקד אור רובין, אמרה כי גנור מסר גרסה המפריכה את עדותו הקודמת. לדבריה, גנור מציג עובדות שסותרות לחלוטין את גרסאותיו הראשונות מהחקירה הראשית". מנגד, סנגורו של גנור, עו"ד בועז בן צור, טען שיש לשחרר את מרשו בתנאים מגבילים ולא להשליכו למאסר וכי זו תהיה התחשבנות מצד המשטרה בגנור בגלל שהחליט לשנות חלק מהעדויות שלו מהפן המשפטי שלהן, משמע לא קיבל שוחד אלא שכר בגין שירותי ייעוץ שהעניק". לדברי עורך הדין, "המשטרה לא נקטה בצעד רציונלי אלא אמוציונלי".

היום הודיעה פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) לסנגוריו של גנור כי היא שוקלת את ביטול הסכם עד המדינה שנחתם עם מרשם ביולי 2017. בטרם תתקבל החלטה סופית, יתאפשר לסנגורים להשמיע טיעוניהם בעניין, וזאת עד ליום 27.3.19. 



מהפרקליטות נמסר כי צעד זה בא בעקבות הודעת הסנגורים כי מר גנור מבקש לחזור בו מדברים שמסר במשטרה במסגרת ההסכם, ובהמשך לדברים שאכן מסר ביומיים האחרונים במסגרת חקירותיו במשטרה, אשר סותרים עדויות מפורטות שמסר בשעתו במסגרת ההסכם. בכך הפר לכאורה באופן מהותי את התחייבויתיו והצהרותיו על פי ההסכם, ולפיכך רשאית המדינה לבטל את ההסכם על כל התחייבויותיה בו. בנסיבות אלה, כאמור, נשקל ביטול ההסכם, על כל המשמעויות הנגזרות מכך.



כזכור, שלשום הודיע גנור כי החליט לחזור בו מעדותו בפרשת הצוללות, בה  מסר מידע על חשודים רבים נגדם הוחלט להגיש כתבי אישום, בהם בן דודו ועורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוד שמרון, מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום ועוד. בחקירתו אמר כי "מה שעשיתי לא היה שוחד, אלא ייעוץ שהענקתי לאותם גורמים". בעקבות זאת הוא נעצר והפך לחשוד. 



אתמול נחקר גנור שוב, ועומת עם העדויות שמסר למשטרה ועם הראיות שסיפק לה בפרשה, כשהמשטרה ביקשה לבדוק מדוע שינה את גרסתו. גנור טען בפני המקורבים שאיימו לעצור את בני משפחתו והמשטרה הוליכה אותו והנחתה אותו מה לומר. גורמים המעורים בפרטים דוחים את הטענות, חוזרים ומדגישים שהוא סיפק את הראיות והביא את המסמכים. 



במסגרת חקירת הפרשה מסר גנור למעלה מ-50 עדויות לחוקרי היאל"כ, ורק לאחר שסיים את עדותו החלו במשטרה לבצע מעצרים ולחקור מעורבים בפרשה.  עם תום החקירה החליטו במשטרה להעביר את התיק לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם המלצה להגיש כתבי אישום כנגד מספר מעורבים מרכזיים.