פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסיר בטחוני בכלא "קציעות", אנס עוואד בן ה-33, אשר לפני כשלושה ימים ניסה לדקור סוהר באמצעות דוקרן שהיה ברשותו. כמו כן, הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בב"ש נגד העצור מנהלי מחמוד אל לטיף בן ה-28, שאיים על קצין המודיעין בכלא ועל סגנו בפגיעה שלא כדין בגופם, על-ידי רצח או חבלה חמורה.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש נגד אנס עוואד, לפני כשלושה ימים בשעה 12:45, לאחר שהוצאו האסירים על-ידי הסוהרים מתאם למקלחות, הבחין הסוהר כי עוואד מחזיק בידו דוקרן באורך 8.5 ס"מ.

כאשר הסוהר צעק "דוקרן, דוקרן" וניסה לתפוס את הדוקרן מידי הנאשם, ניסה עוואד לדקור או לחתוך את הסוהר עם הדוקרן, כשהוא מכוון את הדוקרן לעבר ראשו וצווארו. סוהר אחר ששמע את קריאתו הגיע למקום והשתלט עליו.

המסמך מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון לחבלה חמורה והחזקת חפץ אסור מסוכן, במטרה להביא לסיכון חיי אדם ולגרום חבלה חמורה לאדם. גורם בפרקליטות הסביר כי "לא היו בידינו ראיות כדי להאשימו בניסיון רצח מלבד עדות הסוהר שהמחבל שלף סכין מתוך מטרה לדקור אותו בצוואר".

כתב האישום נגד מחמוד אל לטיף, לעומת זאת, מייחס לו עבירה של איום בביצוע מעשה טרור. הפרקליטות מבקשת לעצור את שני הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. 


יש לציין כי בשבועות האחרונים גבר המתח בבתי הכלא הביטחוניים בשל החלטת השר לביטחון פנים גלעד ארדן על שורת צעדים להקשחת תנאי הכליאה של אסירים הכלואים על רקע ביטחוני. בעקבות זאת אסירים ביטחוניים הציתו תאים ומזרנים, ואסיר אחד אף הבעיר את עצמו במחאה על הצעדים. בין הצעדים שהונהגו:  התקנת משבשים סלולריים שמקשים על האסירים להשתמש בטלפונים מוברחים, ביטול האפשרות להכנת הארוחות בתאים, ביטול חלוקת האגפים על פי ארגוני הטרור וביטול תפקיד דובר האגף.