בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של החשוד במעורבות במותה של הצעירה יסמין רז. במשטרה מייחסים לו קשירת קשר לביצוע פשע וגרימת מוות בכוונה תחילה. צו איסור פרסום הוטל על הפרשה, אך מה שהותר לפרסום הוא כי החשוד מוכר למנוחה.
כזכור, אתמול נרשמה התפתחות דרמטית בפרשת מותה של רז בת ה-28, שנמצאה בחודש ינואר ללא רוח חיים בחצר הבניין שבו התגוררה ברחוב רבינוביץ' בחולון. במשטרה העריכו תחילה כי התאבדה בקפיצה, אך אתמול עצרה המשטרה חשוד במעורבות בגרימת מותה. חוקרי מרחב איילון במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וגרימת מוות בכוונה תחילה. צו איסור פרסום הוטל על הפרשה, אך מה שהותר לפרסום הוא כי החשוד היה מוכר למנוחה.

עו"ד אלפסה ביקש לאסור את פרסום שמו ופרטיו של החשוד והוסיף וציין כי בעל הדירה ואדם נוסף י' שהו בדירה כמו גם החשוד עצמו בעת קרות המקרה והוא לא מבין איך קרה שהשניים האחרים לא נעצרו. נציג המשטרה השיב לעו"ד אלפסה בשלב מסוים בהתייחס לחשודים האחרים "כל אחד על פי חלקו" מה שעורר עוד יותר את תמיהתו של הסניגור. "האם אתם חושבים שבעל הדירה שהוא אדם סיעודי סייע לגרימת מותה של המנוחה? מה עם י' שבשיחת טלפון בין המנוחה לאחיה שעה לפני המקרה ביקשה שיבוא לחלץ אותה והשמיעה לו שיחה וולגרית בינה לבין י'".

עו"ד אלפסה טען, כי מרשו אינו כשיר נפשית לפי קביעה של פסיכיאטר מחוזי שבחן אותו בחודשים נובמבר ודצמבר וקבע כי הוא בעל כושר הבחנה לקוי וסובל מבעיית רדיפה. 

השופט מסרואה החליט כאמור להאריך את המעצר וציין. "עיון בתיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, וזאת כעולה מראיות ממקורות שונים. כמו כן קיימת ראייה משמעותית נוספת , מדובר בראיה חשובה" .

בהחלטתו מוסיף השופט. "אין צורך להכביר במילים על המסוכנות , אך גם השיבוש לא נפקד מקומו מעילת המעצר. חרף נתוניו האישיים הלא פשוטים של החשוד, מדובר במעצר מתחייב בנסיבות האמורות". השופט מסרואה הורה לשלוח את החשוד בתוך תקופת המעצר לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית.

כזכור, על פי הדיווח הראשוני, רז נפלה אל מותה ממרפסת דירתה בעיר, והחשד הראשוני של המשטרה היה כי מדובר בהתאבדות. אולם כיוון שהשכנים שמעו צעקות שבקעו מדירתה לפני האירוע הטרגי, ביקשו בני משפחתה של רז לחקור את האירוע בחשד לרצח, בטענה שגורם אחר היה מעורב בנפילתה מהקומה העליונה. 
השכנים סיפרו על הומלסים ונרקומנים שהתגוררו בדירה. בהמשך חשפה משפחתה של רז הקלטה שבה היא נשמעת מנהלת ויכוח עם אחד הדיירים בדירה. החקירה הובילה, כאמור, למעצרו של החשוד, בשנות ה־40 לחייו, המיוצג על ידי עו"ד ניר אלפסה. הבוקר יובא החשוד לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. 
יניב לוי, בן זוגה של יסמין, סיפר לאחר מותה: "היא התערבבה עם האנשים הלא נכונים, וזה מה שגרם לה להגיע לאן שהגיעה". אבנר רז, אביה של יסמין ז"ל, הוסיף: "נכנסתי איתה לקרבות, ממש ראש בראש, אבל עד שירד האסימון, כבר היה מאוחר מדי".
מ', שהיה שותפה של רז לדירה, הודה כי התגלע ביניהם לא פעם ויכוח קולני, אך הכחיש שפגע בה. "כל הזמן היא הייתה תוקפת אותי ורבה איתי. צעקות היו פה, אני לא מכחיש, צעקות אימים", אמר.