בועז קוקיא אביו של חייל צה"ל רון ז"ל אמר היום (שני) לאחר הדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בו נגזר דינו של אחד מרוצחי בנו, כי יתבע את אביהם בבית דין בדואי. "אפעל בכל הערכאות המשפטיות, נגד האב שגידל בביתו שני רוצחים, על מנת להביאו לדין באשמת פוליגמיה, ואף להרוס את ביתו הבלתי חוקי", הסביר בשיחה עם "מעריב אונליין", "הרגשתי הקלה מסוימת כאשר הקריאו את גזר הדין".
קוקיא הסביר כי הוא ממשיך בהנצחת בנו בעמותות ובשיתופי פעולה עם הציבור הבדואי, שרובו נאמן למדינה. "רובם סולדים מטרור", ציין, "אני מתפנה עכשיו לטפל באב שגידל שני רוצחים בביתו ובנוסף מלין שוהה בלתי חוקית פלסטינית - אשתו השנייה - ולפעול בכל האמצעים על מנת לנדות אותו, כולל למנוע ממנו תעסוקה כקבלן שיפוצים שעבד גם בערד". האב השכול הוסיף: "גם במשפחת הרוצחים יש אנשים נאמנים למדינה, אני לא עושה הכללות".
"אחד מקרובי משפחתם שכל אף את בנו החייל בגבול הרצועה ב-2008. נפגשנו והתחבקנו", הוסיף, "אני מקווה שגזר הדין יהווה אבן דרך לכל שופטי ישראל". הוא אמר: "נכבד את מי שמכבד את המדינה, נפגע ואם אפשר אז גם נהרוג את אלו שלא. חייבים לטפל בטרור ביד קשה ולא משנה מאיפה הוא בא". קוקיא ציין: "אני מקווה מאוד שהכנסת והממשלה הבאות, לא משנה מה יהיה ההרכב שלהן, יפעלו לחוקק חוק עונש מוות לטרוריסטים מחבלים גם בארץ". 

האב השכול הוסיף כי הוא "הולך עד הסוף עם אביהם של הרוצחים, עד שיתנצל ואז אני אבדוק אם אני מוכן לסלוח לו או לא. נלך עד בג"ץ על נושא הפוליגמיה, ונפעל להגשת כתב אישום נגדו על כך שאחת מנשותיו היא שוהה בלתי חוקית". הוא סיכם ואמר: "אני מכיר ומוקיר בדואים באזור ערד שנאמנים למדינה, ואני מקווה מאוד שהוא ינודה ציבורית וייענש".