במהדורת החדשות של ערוץ 13 נחשפו הערב (שלישי) תכתובת מייל המעלה חשד כי למפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, ולעד המדינה בפרשת הצוללות (תיק 3000) מיקי גנור, נציגיה הישראלים של המספנה הגרמנית טיסנקרופ, היו אינטרסים כלכליים באישור מכירת הצוללות למצרים.

מהמסמך שנחשף עולה כי השניים רצו לרקום שורה של עסקאות בין ישראל לטיסנקרופ. בתכתובת המייל מסביר מרום לאדם אותו הוא מנסה לשכנע לבצע את העסקאות, את האסטרטגיה שלו: "צריך להכין עסקת חבילה גדולה, שבמסגרתה יימכרו ארבע אוניות שטח, טילי טורפדו בעבור הצוללות, וצוללות חדשות יותר (כנראה דגם 216)", נכתב במייל. "צריך לדאוג שזה יהיה על סדר היום במפגש הממשלות הקרוב בין ישראל לגרמניה".

מהתכתובות, שנשלחו בדצמבר 2012, עולה כי מרום ידע לספר לבן שיחו מגרמניה על עסקת הספינות – שנתיים לפני שיצאה לפועל, וכן סיפר לו על העסקה המצרית, שהמגעים בעניינה החלו רק שלוש שנים לאחר מכן. בסוף המייל, שנכתב במקור בשפה האנגלית, נכתב במפורש כי "העסקה המצרית צריכה להיות חלק מכל החבילה".

תגובת מרום באמצעות עורך דינו ציון אמיר: "לא נגיב להדלפות כל עוד נמשך ההליך המשפטי בעניין הזה". בתוך כך היום צפויה להתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר, רא"ל במיל' דן חלוץ וראש המלל לשעבר ובכיר המוסד עוזי ארד, ובכירים נוספים של מערכת הביטחון בעבר. הנוכחים צפויים להתייחס לפרשת הצוללות, שחזרה לאחרונה לכותרות.