בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (ראשון) את עמדת הפרקליטות, והטיל עונשי מאסר משמעותיים של 13 ו-8 שנים על שני דייגים מעזה, לאחר שהרשיע אותם בהברחת חומרי נפץ במשקל כולל של מאות קילוגרמים ממצרים לעזה. על פי כתב האישום, קשרו השניים, חמיס עראישי וממדוח בכר, קשר עם פאדי בכר, שמשפטו עדיין מתנהל, ובמסגרת הקשר הבריחו בסירה ממצרים לרצועת עזה, עשרות שקים מלאים בחומרי נפץ, ושקים של טבק.

כמו כן, במהלך 2014, גמלה בלבו של עראישי החלטה לבצע פיגוע התאבדות, ולצורך כך הצטייד ברימוני יד ותצפת על הגבול עם ישראל. במהלך מבצע "צוק איתן", הוא הבין שהמקום בו הוא רוצה לבצע את הפיגוע כבר נחשף על ידי כוחות צה"ל, ועל כן החליט שלא לבצע את הפיגוע. הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בארבעה אישומים שונים, כל אחד לפי חלקו, בגין ביצוע עבירות נשק.  
 
בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה עו"ד שירה חרל"פ (פרקליטות מחוז דרום) מבית המשפט להטיל על השניים עונשי מאסר משמעותיים לצד קנסות גבוהים, וזאת בהתייחס לחומרת העבירות בהן הורשעו הנאשמים, והערכים המוגנים העומדים בבסיס ביצוע העבירות - בטחון המדינה ושלום אזרחיה, "במיוחד בימים אלו בהם ישראל מצויה במאבק יומיומי אל מול ארגוני הטרור הפועלים נגד חיילי צה"ל ותושבי המדינה".

עוד הוסיפה, כי "לשם בצע כסף הבריחו הנאשמים חומר נפץ, באמצעותו מייצרים המפגעים אמצעי לחימה המשמשים לפיגועי טרור כנגד חיילים, ובכך, סייעו הנאשמים להתחמשות ארגוני טרור".


בית המשפט המחוזי, בראשות השופט נתן זלוצ'ובר, קיבל, כאמור, את עמדת הפרקליטות והטיל על חמיס עראישי עונש של 13 שנות מאסר בפועל ועל ממדוח בכר עונש של 8 שנות מאסר בפועל. 
 
מלבד זאת, הוטלו עליהם עונשי מאסר על תנאי, וכן קנס כספי בסך של 30,000 שקלים לכל אחד. "עזה מהווה קרקע פורה לפעולות טרור נגד ישראל והארגונים השונים מאוחדים ברצון עקבי לשכלל את יכולות הפיגוע בישראל ועושים כל הניתן להצטייד בכלי משחית וחבלה לצורך כך, בנתיב הברחה שונים ובכללם דרך הים. מאמצי רשויות הביטחון לסכל הברחות נשק אלה לא תמיד נושאים פרי ופוטנציאל הסיכון הגלום במעשי הנאשמים הינו גבוה", נכתב בפסק הדין. 
 
בגזר דין נוסף, הטיל בית המשפט המחוזי על הדייג מחמד ריאלה, עונש מאסר של 23 חודשים, אשר שעה שהפליג לצרכי דייג דיווח בחמישה מקרים שונים לאחראי על הביטחון במשטרה הימית של חמאס על תנועות ספינות צה"ל. כמו כן, השתתף הנאשם בשלושה משטים במסגרת "צעדת השיבה", אשר במהלכן נתלו דגלי פלסטין והוצתו צמיגים. עבור כל אחד מהמשטים קיבל הנאשם סך של 100 שקלים ו-25 ליטר בנזין. הוא הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של מתן שירות לארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור.

עו"ד מסעד מסעד, מפרקליטות מחוז דרום, ציין בשלב הטיעונים לעונש, כי הנאשם ביצע את העבירות באופן סדרתי ומתוכנן והמידע שהעביר הנאשם לחמאס נועד להקנות לארגון יתרון צבאי ובניית תשתיות לחימה בחזית הימית. בית המשפט הטיל על הנאשם כאמור עונש של 23 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך של 2,000 שקלים.