הם נתניהו הטעה את היועמ"ש? מבקר המדינה יוסף שפירא פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב, והבהיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא קיבל אישור מוועדת ההיתרים להחזיק באופן ישיר מניות בחברת seadrift של בן דודו נתן מיליקובסקי, כך דווח הערב (ראשון) ב"החדשות 13". על פי הדיווח, שפירא הבהיר כי בניגוד מוחלט להצהרותיו של ראש הממשלה, כי הוא קיבל אישור להחזיק באותן המניות, לא ניתן לו אישור להחזיק מניות אלה לבדו, אישור שלו הוא זקוק בשל מעמדו וכדי למנוע אפשרות של ניגוד עניינים בין עסקיו פרטיים לתפקודו כראש הממשלה. 



כזכור, על פי החשד נתניהו החזיק במניות של חברת Seadrift, שבבעלותו של בן דודו, אך לא קיבל אישור לכך מוועדת ההיתרים כפי שנדרש כשנכנס לתפקידו כראש ממשלה ב-2009. הפרשה נחשפה לאחר שראש הממשלה לא קיבל אישור לקבלת מימון מבן דודו לצורך מימון הגנתו המשפטית בתיקי 1,000, 2,000 ו-4,000, בהם הוא חשוד בעבירות צווארון לבן שונות. עוד התגלה כי חברת Seadrift הייתה ספק של חברת גרפטק, שהייתה ספקית של תאגיד תיסנקרופ הגרמני שעומד במרכז פרשת הצוללות. נתניהו הרוויח כ-16 מיליון שקל ממכירת מניותיו בחברת seadrift.



בתגובה לכתבה נמסר מטעמו של ראש הממשלה: "נתניהו דיווח באופן מפורש הן על החזקת הזכויות בחברה והן על דרך החזקתן עוד לפני שנכנס לתפקידו וקיבל אישור מוועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה להמשיך ולהחזיק בזכויותיו בחברה בדרך בה הוחזקו, זאת מאחר שהוא היה משקיע פסיבי עם אחוז זכויות מזערי וללא שום זכות ניהול בחברה", עוד נמסר מטעמו של נתניהו כי "ראש הממשלה דיווח על המכירה הן למבקר המדינה והן לרשויות המס".