היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ויחידת מתפ"א, פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) והיחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, בשיתוף משרדי ממשלה וגורמי אכיפה אזרחיים ביצעו במהלך היום (שני) מבצע אכיפה משולב כנגד 14 בתי עסק אשר מקושרים לארגון הפשיעה של העבריין עמיר מולנר, הפועל במחוז תל אביב.
במבצע נטלו חלק גופי אכיפה אזרחיים רבים, ביניהם יחידת הונאה בכשרות, משרד הבריאות והרופא הווטרינר המחוזי, משרד העבודה, רשות המסים, כבאות, המוסד לביטוח לאומי, המרכז לגביית קנסות, מנהל הבטיחות בגז, היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה, חברת החשמל וכן משרד התקשורת.
במהלך הפעילות עוכבו מספר חשודים, נערכו חיפושים בבתיהם של חברים הקשורים בארגונו של מולנר, נתפסו סמים וכסף מזומן בסך של כ-70 אלף שקל. כמו כן, הרופא הווטרינר המחוזי במשרד הבריאות וגורמי בריאות המזון במשרד מצאו ליקויים חמורים באיטליז הקשור לארגון בגבעתיים. 


בשר שנמצא בעסק של ארגון הפשיעה. צילום: דוברות משרד המשפטים
בשר שנמצא בעסק של ארגון הפשיעה. צילום: דוברות משרד המשפטים

 
במסגרת זו הושמדו 371 ק"ג בשר ועוף שאוחסנו בתנאים ירודים וחלקם אף נמצא פג תוקף. בנוסף, נמצאו ליקויי תברואה בעסק לממכר דגים הקשור לארגון בקריית אונו אשר הובילו להשמדתם של 27 ק"ג דגים פגי תוקף ובבית קפה באזור התעשייה בבני ברק, מצאו ליקויים חמורים ותוגש בקשה לסגירת העסק. לאחר בחינת הממצאים מהפעילות, בעלי העסקים שנבדקו ייחקרו בעבירות השונות על ידי המשטרה והגורמים שהשתתפו בפעילות.
"משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, בשיתוף משרדי הממשלה השונים, תמשכנה במאבקן כנגד פעילות בלתי חוקית תוך זלזול בשלטון החוק, כאשר פעמים רבות חלק מהמקומות שנבדקו משמשים גם למפגש של גורמים עבריינים ומהווים כר לפעילות עבריינית. משטרת ישראל תגיע לכל מקום בשיתוף גורמי האכיפה האזרחיים השונים על מנת להבטיח את ביטחונו ושלומו של הציבור ולמנוע פגיעה בשלטון החוק", נמסר מהפרקליטות.

 בשר שנמצא בעסק של ארגון הפשיעה. צילום: דוברות משרד המשפטים
בשר שנמצא בעסק של ארגון הפשיעה. צילום: דוברות משרד המשפטים


 


עו"ד רונן רבי, פרקליטו של עמיר מולנר, מסר בתגובה, כי "המשטרה ביצעה פעולות הפחדה כנגד אזרח שכל חטאו היה בפנייה לגיטימית לבית המשפט על מנת להשיב את רכושו. קשה להאמין שהעיתוי מקרי וקשה להבין כיצד שוטרים רבים ביחידת עלית של המשטרה כמו יאחב"ל מתעסקים בחוקיות הקמת פרגולות או בתאריכי תפוגה באטליז והכל חשבון משלם המיסים, כאשר מנגד עומדים ותלויים לא מפוענחים מאות מקרי פשע חמור, שבהם לא מושקעים משאבים בסדר גודל שכזה. זוהי התנהגות שכל כולה להרפות את ידיו של אזרח מלפנות לקבל סעד של בית המשפט. זהו ניסיון הצקה על כל המשתמע מכך. אילו היה מבצע עבירה פלילית הייתי תומך במעשה אלא שכאן הנסיבות תמוהות וצורמות".