בעל מפעל לאריזת סוכר בפתח תקווה נעצר היום (חמישי) בתום חקירה סמויה שנוהלה על ידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרת ישראל, בחשד לגניבת 4,500 טון סוכר בשווי הנאמד בכ-9 מיליון שקלים. ברגעים אלו מובא החשוד לביהמ"ש השלום בראשון לציון לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.
בחודשים האחרונים התנהלה ביאל"כ חקירה סמויה שעניינה חשד לגניבת אלפי טונות של סוכר ממחסני מפעל אריזה ושיווק בפתח תקווה אשר שימש כמחסן חירום למדינה. נציין, כי במכרז שפרסמה המדינה לאחסנה של 5,000 טון סוכר המיועדים לשימוש בעת מלחמה זכתה חברה בפתח תקווה שכנגד אחסנת הסחורה קיבלה סכום הנאמד ב-11 מיליון שקלים מקופת המדינה.

על פי ההסכם, הייתה החברה אמורה לחדש את מלאי הסוכר במחסנים בכל עת וזאת כדי לשמר במחסנים תכולה שתוקפה טרם פג. בכל תקופה היה רשאי בעל המפעל למכור את הסחורה שאוחסנה על ידו בשוק החופשי, ולדאוג לאחסן סחורה חדשה כנגדה, כמשק לשעת חירום (מל"ח).
בעקבות ביקורת שנערכה במחסני החירום של החברה, ולאחר שלא נמצאה במקום כמות הסוכר שהמדינה שילמה בגינה, עלה החשד לגנבת אלפי טונות של סוכר על ידי גורמים בתוך המפעל. כאמור, במהלך החקירה עלה החשד כי בכל המפעל ושישה מעורבים נוספים היו קשורים להיעלמות הסחורה ולהותרת מחסני החירום של המדינה ללא הסוכר הנדרש וזאת חרף העובדה שהמדינה שילמה כנגד הסוכר הגנוב, סכום של כ-11 מיליון שקלים.

בחקירתו, טען בעל המפעל שבכפוף להסכמו עם המדינה הוא התכוון להחליף את מלאי הסוכר שהיה במחסנים בסחורה חדשה, ולאחר שמכר את הסוכר למשווקים חיצוניים, באותו יום שבו יצאו 4,500 טון סוכר ממחסני החירום, היו אמורים להיכנס 4,500 טון סוכר חדשים. לדבריו, הסתבכות כלכלית שלו הובילה לכך שהספקים לא הקצו לו את מלאי הסחורה הנדרש.


עו"ד עדי כרמלי. צילום באדיבות המצולם

 
תגובת עו"ד כרמלי המייצג את בעלי המפעל: "מרשי נחקר בשעה זו במשרדי יחידת להב 433, ומוסר את גרסתו לחשדות שהועלו כלפיו. כל התנהלות מרשי הייתה בתום לב ובמהלך עסקים תקין, אני משוכנע שבתום חקירתו הדברים יובהרו והוא ישוחרר".