איברהים אבו כף, נהג האוטובוס שהידרדר אמש וגרם למותו של רון עובד בן ה-18 מקיבוץ פלמחים, חשוד בגרימת מוות ברשלנות. בית המשפט השלום באשדוד האריך את מעצרו בשלושה ימים. עובד הובא למנוחות מוקדם יותר היום (שישי) ביישובו.



בן לנקרי, חברו של רון, סיפר לחדשות כאן: "לפני יומיים חגגנו שבע שנים של חברות מהתאריך שהכרנו ועד שלשום. היינו צריכים לצאת לטייל בסוף חודש פסח. עכשיו אני אטייל את הטיול הזה לזכרו. הוא היה הילד הכי מושלם. תמיד היה עזר לכולם, תמיד היה שם בשביל כולם, היה גם אם לא ציפו ממנו. 
גם אם אף אחד לא עשה כלום, הוא היה קם ועושה. פעם אחרונה שדיברנו הייתה לפני ארבעה ימים. הוא סיפר לי על הגיבוש ואיחלתי לו בהצלחה".

התאונה בה נהרג עובד וחמישה צעירים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני, נגרמה מפגיעת אוטובוס ריק מנוסעים, שהידרדר לעבר האוהל בו הם שהו בבסיס אימונים של חטיבת הצנחנים סמוך לקיבוץ שומריה בצפון הנגב.
מחקירה ראשונית עלה, כי הנהג היה מחוץ לאוטובוס בעת שהחל להידרדר, וההערכות הן שהוא לא הרים כנדרש את בלם היד. האוטובוס שהידרדר פגע בצעירים שהיו בהליך של מיון לקראת גיוס וחלקם הספיקו להיחלץ מפגיעת האוטובוס.

למקום גם הגיעו חוקרים של המשטרה ומצ"ח, שפתחו בחקירה משותפת של נסיבות האירוע הקשה. מאוחר יותר הגיעו למקום גם הוריהם המודאגים של הנערים, לאחר ששמעו על התאונה וביקשו לקבל פרטים על יקיריהם.
 על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2018 נהרגו 33 בני אדם בתאונות דרכים בהן היו מעורבים אוטובוסים, בדומה למספר ההרוגים בתאונות אוטובוסים בשנת 2017. בעמותה ציינו עוד כי אוטובוסים מעורבים בתאונות דרכים בשיעור גבוה יותר מחלקם במצבת כלי הרכב.