הפשיעה במרחב הווירטואלי באינטרנט ועבירות הסייבר הם האיומים החמורים שעומדים לפתחה של המשטרה, ומוגדרים כיעדים לטיפול בשנת 2019. כך עולה ממידע שהגיע ל"מעריב אונליין".



לאחר שהציבה כיעד מרכזי את ארגוני הפשיעה הגדולים, נערכת כעת המשטרה במשאבים רבים לטיפול מעמיק במרחב הווירטואלי ולפיצוח עבירות סייבר המצליחות להקשות על מערך החקירות ונאמדות בהיקפים עצומים של מיליארדי שקלים. זאת, תוך שימוש באפליקציות ובאתרי אינטרנט ובמקביל שמירה על חיסיון של החשודים.  גם הפשיעה במגזר הערבי נחשבת ליעד משטרתי, וזאת מכיוון שבמגזר אחוזי פשיעה גבוהים מחלקו היחסי באוכלוסייה.



במקביל, מתמודדת המשטרה עם הפשיעה מתחום עבירות הרכוש, שמכרסמת בחברה הנורמטיבית מחד ופוגעת בשמה של המשטרה, חרף התמודדותה היום יומית עם עבירות חמורות, כפי שהגדירה לעצמה כביכול. 
 

בעוד שבמקרי הרצח נרשמו 51 אחוזי פענוח, בתחום עבירות הרכוש האחוזים נמוכים בהרבה, על אף מאמצי המשטרה ולמרות שהיא מבצעת פעולות מניעה.
 
למרות הגידול באוכלוסיה, במהלך העשור האחרון הייתה ירידה בפשיעה המדווחת של קרוב ל–100 אלף תיקים בשנה. אם בשנת 2008 נפתחו 419,882 תיקים פליליים, בשנת 2018 נפתחו 321,083 תיקים בלבד וכ-40 אחוזים מהם הינם מתחום עבירות הרכוש.