התפתחות של ממש בחקירת חשד לאונס קבוצתי בהרצליה: בעקבות כתבה ב"מעריב" הוחלט להחזיר את התיק לחקירה - כשנתיים לאחר ששוחררו שלושת החשודים ממעצרם.



לפני כחודש פרסמה כתבת "מעריב" מיקי לוין ראיון בלעדי עם קורבן האונס. במקביל הודיעה פרקליטתה של הנאנסת, עו"ד יערה רשף, שהצעירה כשירה נפשית להתעמת עם החשודים. בעקבות זאת הודיעה השבוע הפרקליטות כי תיק החקירה יוחזר למשטרה להשלמות.



“עתה, משנמסר לנו במכתבך מיום 7.3.2019 כי מצבה הנפשי של מרשתך מאפשר לה לשתף פעולה עם פעולות החקירה הדרושות - לרבות עריכת עימות בינה לבין החשודים - יוחזר תיק החקירה למשטרת ישראל לצורך השלמות חקירה, לרבות עריכת עימות ופעולות חקירה נוספות ככל שתידרשנה", כתבה עורכת הדין תמר אניס, סגן בכיר בפרקליטות מחוז תל אביב, לרשף.



במכתב ציינה אניס כי מאז הופסקה כביכול החקירה בעקבות מצבה הנפשי הקשה של הקורבן, היא עקבה אחר מצבה, עמדה בקשר עם הגורמים המטפלים - ובכל אותה תקופה היה ברור כי אין היא מסוגלת להתמודד עם צורכי החקירה, לרבות עימות.



הפרשה אירעה לפני שנתיים. באפריל 2017 חקרו במרחב ירקון במשטרה תלונה של הצעירה. לדבריה, היא הגיעה לביתו בהרצליה של אחד החשודים, אז בן 22, שאיתו הייתה לה הכרות שטחית. לדבריה, בלא ידיעתה הוא הזמין לביתו - בעת שהייתה שם - עוד שני בני 20 מהדרום. לפי החשד, השלושה קיימו יחסי מין עם הצעירה בניגוד להסכמתה.



בחקירתם טענו החשודים כי יחסי המין היו בהסכמתה המלאה של הקורבן. כראיה הציגו הודעה קולית ששלחה יממה לאחר האירוע לטלפון הנייד של אחד מהם, ובו הזמינה אותו ואת חבריו למפגש נוסף.



השופטת חיותה כוחן־עומר דחתה את טענתם של החשודים. “אני מתקשה לקבל גרסה זאת, שכן קשה להעלות על הדעת שנערה בת 17 תסכים לקיים יחסי מין עם שלושה בחורים, ששניים מהם היא איננה מכירה ואחד מהם היא הכירה יום קודם. למרות ההסתייגות אי אפשר להתעלם מגרסת החשודים... בתיק יש מזכר שהמעשים בוצעו בניגוד לרצונה. כמו כן התקבל ממצא רפואי שיכול לחזק את גרסת המתלוננת".



נציג המשטרה טען בדיון כי המתלוננת שיתפה כבר מיד לאחר האירוע את חברתה במעשים שביצעו בה לכאורה החשודים. למרות זאת, מכיוון שהמתלוננת לא יכלה להמשיך לשתף פעולה עם המשטרה בשל המצב הנפשי הקשה שנקלעה אליו, נאלצה היחידה החוקרת לעצור את החקירה והחומר הועבר לפרקליטות, שנמנעה מלקבל החלטה.



כעת מבקשת עו"ד רשף להמשיך בחקירה - לאחר שהצעירה שבה לאיתנה ובראיון ב"מעריב" חשפה לראשונה את מה שעבר עליה – ובעקבות זאת החליטה הפרקליטות להשיב את התיק למשטרה להשלמות חקירה.



"שנתיים שלמות אנחנו נלחמות כדי שהמתלוננת תקבל צדק", מסכמת רשף. “התיק לא נסגר ולא ניתן שייסגר. התיק חוזר להשלמות חקירה ואנו מאמינות שאלו יבססו את המסד הראייתי שיאפשר הגשת כתב אישום בהקדם".