פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום נגד ציון רצון, בן 70 מרמלה, בגין גרימת מותה ברשלנות של אמו של חבר הכנסת רועי פולקמן, נעמי פולקמן ז"ל, שנדרסה למוות בחודש פברואר האחרון בתל אביב.



על פי כתב האישום שהוגש על ידי עורך הדין אריאל שור, "נהג הנאשם במערבל בטון מכיוון דרום לצפון ברחוב יגאל אלון בת"א לכיוון צומת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק. באותה עת, הגיעה אל מעבר החצייה  פולקמן בת ה-79, וכאשר הופיע אור ירוק ברמזור הולכי הרגל, החלה לחצות באיטיות את מעבר החצייה. בסמוך להגעת המנוחה אל מעבר החצייה, התחלף אור הרמזור בצומת לאור ירוק, אשר בכיוון נסיעתו של הנאשם. הנאשם החל בנסיעה, לא האט ולא עצר את המשאית לפני מעבר החצייה על מנת לוודא שאין הולכי רגל החוצים את מעבר החצייה וביצע פנייה ימינה לכיוון מזרח בנסיעה רציפה".



עוד נכתב, כי "בעוד המנוחה חוצה את מעבר החצייה, לא שם הנאשם לב לדרך שלפניו, לא נתן זכות קדימה למנוחה אשר הספיקה לחצות כ-2 מטרים ממעבר החצייה, פגע בה בעוצמה עם צדה הימני של המשאית והמשיך בנסיעה. כתוצאה מהפגיעה, כאמור, הוטלה המנוחה אל הכביש ונמחצה תחת גלגלי המשאית. רק לאחר מספר מטרים עצר הנאשם את המשאית למשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב, נסע מעט לאחור ועצר עצירה מוחלטת". כתוצאה מתאונת הדרכים, נפטרה פולקמן ומותה נקבע במקום.



בבקשת הפסילה כתב עו"ד שור כי "אופן נהיגתו של המשיב, אשר נהג במשאית כבדה ברשלנות, בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם, עת התעלם מרמזור המתריע בפניו להאט ולתת זכות קדימה להולכי הרגל החוצים, וביצע פנייה ימינה בנסיעה רציפה מבלי לוודא כי אין הולכי רגל שחוצים בחסות הרמזור הירוק, מעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה ממשית לציבור המשתמשים בדרך, וכי המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה."