מערכת אכיפת החוק מודאגת מהממשלה החדשה: גורמים במערכת המשפט ובמערכת אכיפת החוק, בהווה ובעבר, הביעו חשש מהרכב הממשלה החדשה, והזהירו כי אם בעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו היה גורם ממתן - נראה כי בקדנציה הקרובה הוא יאפשר פגיעה במערכת המשפט, שלטענתם יכולה להיות בלתי הפיכה.



במהדורת "החדשות 13" דיווחו הערב (חמישי) כי שופטים שעדיין יושבים על כס המשפט הביעו בשיחות סגורות דאגה מהאפשרות ששני המועמדים שהצהירו על רצונם בתיק הבכיר, בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) ויריב לוין (הליכוד) ימונו לתפקיד, בכוונתם יהיה לערוך שינויים מרחיקי לכת בשיטה, בלא להתייעץ עם מערכת המשפט וללא שיתוף פעולה עמה. "מינוי יריב לוין או בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר המשפטים הינו הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון", אמרו השופטים בשיחות סגורות והוסיפו, "מדובר בשני אנשים שרוצים להרוס את השיטה הקיימת ואף מצהירים על כך כבר כמה שנים".



סדין אדום. בצלאל סמוטריץ, צילום גילי יערי, פלאש 90
סדין אדום. בצלאל סמוטריץ, צילום גילי יערי, פלאש 90



"רגב וסמוטריץ' יתמכו בקורבן זבח פסח בהר הבית"



"אם בעבר נתניהו מנע יוזמות חקיקה נגד בית המשפט, ואף הבטיח לאנשים שיעמוד לצידם, הרי שנראה שהפעם אם יתמנה אחד מהם יהיה לו גיבוי מנתניהו להרוס את בית המשפט ואת השיטה. צפויה לנו תקופה קשה במיוחד, הם לא באים לקיים איתנו דו שיח, אלא להנחית עלינו את האידאולוגיה שלהם. אנחנו משולים בעיניהם לאויב", אמרו עוד. שופטים שדיברו עם כאן 11, אף הוסיפו בעוקצנות כי "ייתכן שעוד נתגעגע לקדנציה של איילת שקד".



בתוך כך, גורמים במשטרה יצאו גם הם נגד אפשרות מינויים של השרה מירי רגב (ליכוד) או סמוטריץ' לעמוד בראש המשרד לביטחון פנים, כך לפי דיווח שפורסם בחברת "החדשות". לפי הפרסום, הגורמים אינם רוצים במינוי סמוטריץ' ורגב בגלל עמדותיהם בעניין הר הבית והמגזר הערבי. בציטוט מפי הגורמים שפורסם המהדורה נאמר כי "אם אחד מהם ימונה בשנה הבאה, יותר ליהודים להקריב זבח פסח בהר הבית". עוד נאמר, כי מינוי של יריב לוין לשר לביטחון פנים "יתקבל בתחושות מעורבות". הגורמים ציינו עוד כי היו מעוניינים לקבל מישהו עם רקע ביטחוני, כמו אבי דיכטר או יואב גלנט.



ח"כ אמיר אוחנה אמר בתגובה לפרסום כי "יאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות" אמר המפכ"ל לשעבר אלשיך, וקירב אותנו עוד צעד בדרך להפוך למדינת משטרה. את הצעדים הנוספים עושים היום ממשיכי דרכו במשטרה ובמערכת המשפט, המבקשים גם להרכיב את הממשלות, ולרמוז ברמזים סיציליאניים לראש הממשלה הנבחר את מי הוא יכול, ואת מי אינו יכול למנות. בטרם תהפוך ישראל סופית מדמוקרטיה בה הציבור שולט באמצעות נבחריו ל"פקידותיסטן" בה שולטים במחשכים מי שלא נבחרו על ידי הציבור ולא יעמדו בפניו אחת לארבע שנים ולקבל - או לא לקבל - את אמונו, הגיעה העת למשול. וכך, אני מאמין, תעשה הממשלה הזו".



ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם בתגובה: "אני בדרך בעזרת השם למשרד המשפטים. אבל תכלס השקף הזה הוא רעיון לא רע. אשמח לעוד הדלפות ותדרוכים עם רעיונות של 'בכירים' במשרד המשפטים ובבט"פ לרפורמות חשובות לקראת המינוי". 



המשטרה מסרה בתגובה כי "בעקבות פרסומים שונים בדבר אמירות של גורמים עלומים בנוגע לסוגיית מינוי שרים, כפי שציינו כבר אמש, ברצוננו להבהיר כי צר לנו על אמירות בשמם של 'גורמים עלומים', משטרת ישראל עוסקת במשימות והאתגרים המשמעותיים העומדים לפתחה. היא אינה עוסקת במינוי שרים ותקבל כל החלטה של הדרג המדיני".