12 ימים חלפו מהמועד שבו העמיד היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש), אביחי מנדלבליט, את חומרי חקירות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000 לראשות פרקליטיו, אך הם עדיין לא לקחו אותם. במשרד המשפטים, כך לפי דיווח בחדשות 12, הבהירו הערב (שני) שמהלך זה לא יביא לעיכוב השימוע.



לפיו הדיווח, גורמים במשרד המשפטים אומרים שאם בסביבת ראש הממשלה מנסים להרוויח זמן כדי לדחות את התהליכים, הם טועים. בכוונת היועמ"ש לבצע את השימוע במועד שנקבע, בסביבות 10 ביולי. עוד צוין בחדשות 12 כי פרקליטי החשודים האחרים אספו את חומרי החקירה. 

אחת האפשרויות שנלקחות בחשבון כעת היא שפרקליטי נתניהו החליטו לוותר על שימוע מתוך רצון להימנע מחשיפת הקלפים בפני הפרקליטות, כפי שפעלו בעבר פרקליטיו של אהוד אולמרט.

מנדלבליט הודיע לפני כחודש וחצי לבאי כוחו של ראש הממשלה ולאלו של החשודים האחרים בפרשות 1,000, 2,000, ו-4,000, כי לאחר שקילת עמדותיהם, ובשים לב למכלול נסיבות העניין, הוא החליט להיעתר בחיוב לבקשת באי כוחו של ראש הממשלה ולהשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים הקשורים לרה"מ עד לאחר הבחירות, שהתקיימו לפני כשבועיים. 
 
הסנגורים התבקשו לתאם מועדים לעריכת שימועים, כך שאלו ייקבעו להיערך לכל המאוחר ביום ה-10 ליולי. השימוע לסנגורי ראש הממשלה יערך בפני היועמ"ש, בעוד שיתר השימועים יערכו בפני פרקליטת מחוז ת״א (מיסוי וכלכלה). 



נתניהו הצהיר בעבר שתיקי החקירה נגדו כלל לא יגיעו לבית המשפט. ואף הבהיר כי "האמת תצא לאור בתהליך השימוע רק אחרי הבחירות". בסביבתו לא הגיבו לידיעה.