פרשת אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, שהכתה גלים לפני מספר חודשים, כעת עולה שוב על סדר היום בנוגע לדרך שבה הגיעו הדברים לידי פרסום.  לטענת נוה, הדס שטייף, כתבת המשטרה של גלי צה”ל, חשפה פרטים על הפרשה בתוכניתו של רזי ברקאי “מה בוער”, בעקבות פריצה למכשיר הטלפון האישי שלו שלקחה בלי רשות. על רקע זה הגיש נוה תביעה על סך 7 מיליון שקלים נגד שטייף, נגד ברקאי ונגד עיתונאים נוספים בגלי צה”ל.

הדיון שמתקיים היום (ראשון) הוא על בקשת היועמ"ש לעכב את ההליכים עקב החקירה הפלילית שמתנהלת בעניינו של נוה והחשש שההליך האזרחי יפגע בהליך הפלילי. במהלך הדיון, מתח השופט אורן שוורץ ביקורת חריפה על הפרקליטות, מאחר ואותה עורכת דין מייצגת גם את עמדת היועמ"ש וגם את הנתבעים. ‏

הדיון החל ללא שטייף שהגיעה באיחור, ואמרה עם הגעתה: "לא קיבלתי את כתב התביעה, קראתי על התביעה בעיתון. לא ידעתי שיש היום דיון על התביעה". עו"ד בועז בן צור, המייצג את אפי נוה, אמר בתגובה: "התביעה הומצאה לנתבעים. יש לי אישורי מסירה. אחרוני הנתבעים לא מתנהגים ככה. זה בושה. התביעה הוגשה כבר לפני שלושה חודשים". 

שטייף בכניסה לדיון. צילום: אבשלום ששוני
 
השופט ציין: "לא מקובל על בית המשפט שהנתבעים עושים דין לעצמם. רק חלק מהנתבעים התייצבו לדיון". השופט הזהיר את הנתבעים כי להבא יחייב אותם בהוצאות אם לא ישנו את דרכם. בנוגע לטענת היועמ"ש כי יש לעכב את ההליך האזרחי מחשש לשיבוש הליכי חקירה, ציין עו"ד בן צור שאין שום קשר בין הסוגיה הפלילית לבין הסוגיה האזרחית. "אנחנו דנים בכתב התביעה שלנו רק על השאלה של הפריצה לטלפון והפרסום של החומרים על ידי הנתבעים בשידור", אמר.

"כבר חודשים שאף אחד לא קרא לאפי נוה לחקירה. אין שום חשש שיבוש. הגשנו תלונה על הפריצה, לא קראו לו לשמוע את גרסתו. שלחנו התראות לנתבעים, הם בכלל לא טרחו להגיב. התלונה הוגשה לפני שלושה חודשים, לא עשו עם התלונה הזו כלום. ועכשיו בחוצפתם טוענים שיש לעכב בגלל התלונה שלנו", הוסיף בן צור.
 
בנוסף, טען פרקליטו של נוה לניגוד עניינים חריף של הפרקליטות: "הם אלה שמייצגים את הנתבעים, הם אלה שמבקשים לעכב את ההליך הפלילי, הם אלה שמחליטים לא לחקור הפריצה, הם אלה שמחליטים להעניק חסינות לנתבעים, הם אלה שמחליטים למרוח את הליך החקירה של נוה בפרשת המינויים. יש צבר עצום של ניגוד עניינים".


שטייף וקנטי בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


"אין הערכה למועד סיום החקירה, מעמדה של שטייף טרם הוכרע"

הפרקליטה מטעם היועמ"ש ומשרד הביטחון-גל"צ, עו"ד סימה אזולאי, ציינה: "אין לנו הערכה לגבי המשך החקירה ומועד סיומה. אנחנו מתנהלים בזהירות רבה מטבע הדברים. גם גורמי החקירה רוצים שהחקירה תסתיים". עוד הוסיפה: "יש קשר הדוק בין החקירה לבין התביעה וההליך האזרחי. נוכל להציג פראפרזה וגם דו"ח סודי לשופט בעניין הנושאים שעל הפרק".
 
בתגובה לאזולאי, השופט הבהיר כי לא ראוי שאותה פרקליטה גם תייצג את האינטרס הציבורי מטעם היועמ"ש וגם את המדינה כנתבעת וגם את הנתבעים אישית: "אולי ראוי שפרקליטות מחוז ירושלים תייצג את היועמ"ש, ואת תייצגי את הנתבעים ואת המדינה. יש פה סיטואציה מביכה", אמר שוורץ.

הפרקליטה עו"ד אזולאי ענתה במהלך הדיון לשאלה האם קיימת חסינות לשטייף וציינה כי "מעמדה המשפטי של הנתבעת הדס שטייף טרם הוכרע. המעמד נבחן".
 
צילום: אבשלום ששוני

 
בכתב התביעה מדגיש נוה שוב ושוב כי מכשיר הטלפון שלו הוא מכשיר פרטי ושלא נתן לאיש רשות לגשת אל תוכנו, שהשיחות שניהל עם אנשים שונים הם עניינו האישי וכי אין עניין לציבור בכל מה שקשור בכך. לטענת נוה, שטייף פרצה למכשירו כדי לדלות ממנו פרטים, שאותם חשפה בשידור. בכתב התביעה מתרעם נוה גם על התנהלותה של שטייף ברשתות החברתיות, לאחר שזו התחייבה בפוסט בפייסבוק ש”תעשה הכל על מנת לחשוף כל פרט מפרשת נוה” ושאפילו “סורגים" לא ירתיעו אותה. 
 
עוד הלין נוה כי הנתבעים לא השיבו על מכתביו וסירבו להעביר לו את העתקי החומר שנלקח ממנו שלא כדין. “מעשים אלו מקימים כשלעצמם פגיעה אנושה בפרטיותו של התובע, שחייו האישיים, בהיבטים המוצנעים ביותר שלהם, הפכו לנחלת הכלל ול’שיחת היום’”, נטען בכתב התביעה.