היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר הערב (ראשון) לעורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי מועד השימוע לראש הממשלה לא ישתנה בגלל בעיית שכר הטרחה בין ראש הממשלה לפרקליטיו. במכתב ששוגר אל עורכי הדין מלשכת היועמ"ש, נכתב כי אם רצונם בקיום הליך שימוע למרשם בגין תיקי החקירה הנוגעים לעניינו, עליהם לתאם – עד ליום 10.5.19 – מועד לעריכת השימוע. שימוע זה אמור להיערך עד ליום 10.7.19. 



על פי הודעת משרד המשפטים, לאחרונה מסרו הסנגורים, בעקבות פנייה אליהם, כי אין בכוונתם לאסוף את החומרים, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה. 


במכתב ששוגר הערב לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "...סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע". עוד הובהר, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.



כזכור, עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים. בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב"דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים".



היועמ"ש נעתר לבקשה והשהה את מסירת חומרי החקירה עד ליום אחרי הבחירות - 10 באפריל. מאותו יום עומדים חומרי החקירה לרשות פרקליטיו של ראש הממשלה, אך עד כה לא נערכה כל פנייה מצידם לאיסוף החומר. 



בשבוע שעבר פורסם בחדשות 12 כי אם היועמ"ש לא ידחה את השימוע, מתכוונים פרקליטיו של ראש הממשלה לעתור לבג"ץ או לוותר על השימוע. על פי הדיווח, ההערכה היא שפרקליטי נתניהו יבקשו ממנדלבליט, לאחר שיוסדר עניין המימון ושיקבלו את חומרי החקירה, לדחות את השימוע בחצי שנה. "לא ייתכן שלנוני מוזס או לאיריס אלוביץ', החשודים בתיק אחד בלבד, העניקו שלושה חודשים להתכונן לשימוע, בעוד שפרק זמן דומה ניתן לנתניהו, שחשוד בשלושה תיקים שונים", אמרו אותם גורמים שצוטטו במהדורת החדשות.